Analýza hmotnosti - Fisichella je 2. nejlehčí

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

AKTUALIZOVÁNO - FIA v podvečer dle dobré tradice zveřejnila data o hmotnosti jednotlivých vozů. S jakým množstím paliva se tedy jednotliví piloti postaví na start? Jakou mají strategii a jak by vypadalo pořadí na startu, kdyby nejlepších deset pilotů jelo se stejným množstvím jako nejlehčí z nich?

Překvapivý vítěz dnešní kvalifikace je překvapivý pouze s přihlédnutím k značce monopostu, se kterým jezdí, ne už tak po odhalení množství benzínu v nádrži v kontextu zbytku startovního pole. Giancarlo Fisichella je se 43 kg paliva druhým nejlehčím na startu. Předstihl jej pouze Rubens Barrichello, jenž v honbě za lepší pozicí s BGP001, který v chladu belgických Arden moc nefunguje, neměl jinou možnost a jeho vyhlídky pro umístění na bedně nejsou nijak slunné.

To druhý muž dnešní kvalifikace – Jarno Trulli, se může usmívat zeširoka. Pokud se nedostane před Fisichellu před první zastávkou v boxech, po ní se mu to určitě povede, nedojde-li k nějakým nepředvídaným událostem.

Z první desítky je nejtěžší Nico Rosberg, jehož Williams na poslední chvíli ke konci prostřední části kvalifikace přeci jen zabral. Vzhledem k tomu, že si veze o 25,5 kg paliva více než čtvrtý Barrichello, může právem doufat v posun vzhůru – tento rozdíl znamená o osm kol pozdější zastávku než v případě vítěze minulého závodu ve Valencii.
 



Pokud upravíme časy pilotů z první desítky o rozdíl v hmotnosti paliva mezi nimi a nejlehčím Rubensem Barrichellem, zjistíme jejich skutečnou výkonnost v poslední části kvalifikace a můžeme je přímo porovnat.

Z upravených výsledků vyplývá, že Jarno Trulli je vskutku mistr jednoho kola a jeho TF109 okruh ve Spa chutná. Pokud by totiž zvolil stejné množství benzínu jako Brazilec, zajel by teoreticky ještě o 0,5 vteřiny rychleji. Vítěz kvalifikace by se naopak propadl na čtvrté místo – bylo to tedy “laciné“ vítězství.

Rozčarování Red Bullů po zveřejnění hmotností vozů také rychle vyprchá, nejsou na tom s výkonností vůbec špatně – Sebastian Vettel by byl druhý, Mark Webber šestý.

U BMW Robert Kubica dostal po delší době nakládačku od svého kolegy Nicka Heidfelda, který přesto že byl o 6 kg těžší, dokázal zajet i o 86 tisícin rychlejší čas. Takto těsné je to mezi nimi jen zdánlivě, poměrně lehký Kubica by se po korekci propadl na 8. Příčku se ztrátou 344 tisícin na Nicka.

Hodně by si polepšil naložený Rosberg, naopak čtvrtý Rubens by vzhledem k tomu, že je nejlehčí, klesl na desáté místo.



Kdy se můžou těšit mechanici na první návštěvy svých kolegů za volantem? V 10. kole přivítají u Brawnů Rubense Barrichella, o dvě kola později bude rušněji: do boxů zamíří Fisichella, Glock i Kubica. U těchto mužů se dá očekávat, že si v závodě spíše pohorší.

Ve 14. kole by měl stavět Heidfeld, Räikkönen i Trulli, adept na zítřejší vítězství. Po nich Webber o kolo dříve než jeho kolega Vettel, v 18. kole pak Rosberg, poslední muž z první desítky.


Vzhledem k tomu, že piloti by měli obkroužit trať 44krát, by mohl Hamilton, Button, Kovalainen, Alguersuari, Grosjean či Nakajima zkusit jet pouze na jednu zastávku. Limitujícím faktorem v tomto případě bude výdrž měkčí směsi, která příliš trvanlivě ale v trénincích nevypadala a piloti si na ni stěžovali. Chytřejší budeme zítra, čeká nás parádní závod se zajímavým startem v netradičním pořadí na nádherném okruhu ve Spa. Určitě se bude na co dívat!
 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy