Kdo nastoupí za zraněného Massu?

di Montezemolo, Luca | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari musí během nadcházející letní přestávky po nehodě Felipeho Massy, jehož návrat v letošní sezóně k závodění je nepravděpodobný, řešit vážné dilema - kdo usedne za volant závodního monopostu místo něj?

V paddocku se začalo ihned spekulovat a hovořit o možných kandidátech. Nasazení některých zmiňovaných kandidátů by bylo nelogické, nereálné, pohybující se pouze v rovině zbožných přání.

Jako prvního vytasili novináři Michaela Schumachera, jenž je úzce spojován s Ferrari, kde dodnes slouží jako konzultant. Jeho nasazení doporučuje vedení stáje i Niki Lauda. Willi Webber, jenž  Michaela dlouhá léta zastupoval, nevěří, že by bývalý sedminásobný mistr světa  mohl znovu závodil - chybí mu fyzická kondice a už je dlouho mimo. Schumacher tyto spekulace zatím nijak nekomentoval a některé zdroje věří, že o tom vážně přemýšlí.

Se záskokem za Massu byl zmiňován i Fernando Alonso, o jehož přestupu do Ferrari na konci roku se již dlouho hovoří. Musely by se však vyřešit právní věci kolem kontraktů a hlavně - musel by s tím souhlasit šéf Renaultu Flavio Briatore. Ten ale nyní řeší už jeden problém s Nelsonem Piquetem, za něhož hledá náhradu - a dva nováčky najednou Renault nevezme, byl by to velký risk, když navíc mají poměrně konkurenceschopný vůz letos, který je schopen bodovat. Briatore navíc Ferrari nic nedluží.


Protože byl Renault vyloučen FIA z následujícího závodu za incident s ulítlým kolem, někteří spekulují alespoň o jednorázovém startu Alonsa za Ferrari v jeho domácím závodu ve Valencii, což by více než uspokojilo davy místních fanoušků a prodej lístků by ve Španělsku mohl raketově stoupnout. Tato myšlenka se zamlouvá i šéfovi Formule 1 Berniemu Ecclestonovi, tento scénář je však velmi nepravděpodobný - proč by to Renault dělal? Kým by Alonsa nahradil? Nelson není schopen pro Renault vyjíždět body, Francouzům by tak unikly obrovské peníze, jež jsou vypláceny za každý bod.

Nedávno byl vyhozen z Toro Rosso, jenž bere motory právě od Ferrari, Sebastien Bourdais, jenž je k závodění na rozdíl od Alonsa úplně volný. Jeho agentem je Nicolas Todt, syn slavného Jeana Todta, jenž šéfoval závodnímu týmu Ferrari a nyní kandiduje na post prezidenta FIA. Nicolas navíc zastupuje i Felipeho Massu. Pár závodů za volantem F60 by mohlo být obrovskou příležitostí pro čtyřnásobného vítěze americké série Champ Car Bourdaise, který potřebuje prokázat, že má na to, aby jezdil v F1, kde si hledá i pro příští rok místo.


Vzniklá situace by hypoteticky mohla umožnit návrat Jacqua Villeneuva, mistra světa z roku 1997. Ten usilovně pracuje na svém návratu a velmi rád by si zajistil místo v týmu z Maranella alespoň na pár závodů. Villeneuve je však mimo F1 ještě déle než Schumacher, potřeboval by shodit také mnohem více kil. Pokud se někdo usmíval při čtení druhého odstavce nad nasazením Michaela Schumachera, nyní už je asi smíchy pod stolem.


Testovací pilot Williamsu - Nico Hülkenberg, jenž by měl v roce 2010 nahradit tolik obletovaného Nica Rosberga, je dle některých zdrojů dalším kandidátem. O jeho kariéru se stará Schumacherův agent - Willi Weber.


Vzhledem k tomu, že každý tým musí počítat s nepředvídanou události a má rezervního pilota, je nasazení výše jmenovaných pilotů nereálné. Ferrari má totiž dva testovací jezdce, s nimiž má uzavřené smlouvy, kde je zmínka i o nastoupení v závodech, budou-li to okolnosti vyžadovat. Těmi jsou Marc Gene a Luca Badoer, logicky by měli být první volbou. Smlouvy s nimi nasazení hostujícího pilota ale samozřejmě nevylučují.


Šéf Ferrari Stefano Domenicali řekl, že v nejbližších dnech tyto možnosti zváží, zatímco prezident Luca di Montezemolo prohlásil: "Učiníme rozhodnutí, až nastane ten správný čas."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy