Jednou z úspor má být omezení samotného vývoje, konkrétně prostřednictvím daného množství úprav na klíčových součástech. „Například přední a zadní křídla jsou omezená. Můžete připravit tři nové verze (za sezónu). Stejně jako na podlaze a monokoku, také je povolena jen jedna verze nárazové struktury,“ vysvětlil šéf týmu Toro Rosso Franz Tost. „To znamená, že FOTA vypracovala docela dobrý program a jsme přesvědčeni, že můžeme náklady snížit.“
Šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali také potvrdil, že bude omezen počet lidí, které s sebou může tým přivést na závod. Pro celkový počet zaměstnanců týmu ale omezení neplatí. „Vše, co můžu říct je, že pracujeme na snížení počtu lidí na závodech. Vše ostatní souvisí s něčím, co probereme interně, protože každý má jinou organizaci, takže se nedá říct, že všichni budou dělat to stejné,“ vysvětlil.
Domenicali také dodal, že se týmy zatím neshodly na počtu motorů pro příští sezónu. FOTA je pro snížení limitu na pět (kvůli slíbenému nabízení motorů za 5 milionů eur na sezónu pro ostatní týmy), ale nové týmy mají obavy o výdrž Cosworthů a chtějí raději zachovat osm motorů. „Myslím, že je to jeden z nejdůležitějších bodů, které musíme vyřešit,“ řekl Domenicali.
Detaily o snižování nákladů v roce 2010
Na páteční tiskové konferenci představitelé týmů odhalili některé podrobnosti o způsobech, jakými chtějí snížit náklady v následující sezóně.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball