Glock: Dojet na pódiu je vždycky mezník

Glock, Timo | foto: Panasonic Toyota Racing

Pilot Toyoty Timo Glock mluvil o pocitech pilota na pódiu, výjimečnosti Hungaroringu a svém odhodlání získat letos tolik bodů, kolik jen půjde.

Povězte nám o svém loňském umístění na pódiu v Maďarsku.

Timo Glock: Stát poprvé ve formuli jedna na pódiu byl pro mě opravdu výjimečný okamžik a bylo skvělé bojovat na samém čele. Všechno do sebe zapadlo se vším a fungovalo to perfektně. Byl to první závod po mé nehodě v Hockenheimu, takže některé lidi mohlo překvapit, že jsem tak konkurenceschopný. Pravdou ale je, že Hockenheim byl bod zlomu, protože jsme tam přiměli auto, aby pro mě dobře pracovalo. Fantastický výsledek v Budapešti byl začátkem výborné druhé poloviny sezóny.

Jaké bylo stanout v F1 poprvé na pódiu?

TG: Opravdu jsem si to užíval, kvůli tomu jsem tvrdě pracoval po celou svoji kariéru. Když jsem v roce 2004 opouštěl formuli jedna, věděl jsem, že bude opravdu těžké se vrátit, ale nikdy jsem se nevzdal. Dal jsem všechno do Champ Cars a GP2, abych získal svou šanci. Ale návrat do formule jedna byl teprve začátek a stát v Maďarsku na pódiu za zisk druhého místa byl úžasný okamžik. Bylo to velké zadostiučinění a líbil se mi ten pocit. Jsem odhodlaný to mnohokrát zopakovat!

Bylo to vaše zatím nejlepší umístění ve formuli jedna?

TG: Byl to nejlepší výsledek loňské sezóny, ale jsem také hrdý na své výkony v několika dalších závodech, především za čtvrtá místa v Singapuru a Kanadě a některé další, kde možná výsledky nebyly tak dobré, ale jel jsem opravdu skvěle. Letos jsem byl v Malajsii znovu na pódiu, takže to je také jeden z mých nejlepších výkonů. Když dojedete na pódiu, je to vždycky mezník.

Je zisk vašeho prvního pódia v něčem výjimečnější, než další taková umístění?

TG: Svým způsobem ano, protože je to unikátní zážitek, který nemáte s čím porovnat. Ale pokaždé je skvělý pocit, když ze sebe dostanete maximum a dobře se umístíte. Mé třetí místo v Malajsii bylo také nádherné, protože to byl výsledek fantastického týmového úsilí, a jsem si jistý, že mé další pódium bude také výjimečné.

Máte v Maďarsku obecně úspěch. Proč?

TG: Vždycky jsem tam byl rychlý, už od své první návštěvy v roce 2004, kdy jsem se jako testovací pilot formule jedna zúčastnil pátečních tréninků. Od prvního tréninku jsem byl v tempu a v GP2 v tom pokračoval. V roce 2006 jsem byl druhý a pátý, o rok později jsem ale měl velkou smůlu. Získal jsem pole position, ale při mé zastávce v boxech došlo k problémům s kolem, což mi zničilo závod. Ve druhém závodě jsem bojoval o pódium, než přišla mechanická závada. Takže co se výsledků týče, Budapešť je pro mě průměrná, ale vždycky jsem tam byl konkurenceschopný. Je to zábavný okruh a výzva pro pilota, při řízení formule jedna si tam připadáte jako na motokárovém závodě.

Bude Hungaroring vyhovovat vozu TF109?

TG: V to doufám! Těžko se to před pátečním tréninkem posuzuje. Zlepšili jsme se v posledních závodech v pomalých zatáčkách, a to zní dobře, když míříme na Velkou cenu Maďarska. V Maďarsku je také většinou dost horko a to by mohlo pracovat v náš prospěch. Takže jsem rozhodně optimistický, ale musíme si počkat a uvidíme.

Jaké jsou vaše cíle v sezóně 2009?

TG: Mým cílem je jednoduše získat co nejvíce bodů a pódií budu moct. Nemám přesné cíle jako loni, kdy jsem chtěl dosáhnout dvaceti bodů a skončit v první desítce mezi jezdci. Druhé místo v Maďarsku nastartovalo to správné tempo a já obou svých cílů dosáhl. Letos chci být co nejrychlejší od závodu k závodu, získat co nejvíce bodů. Zatím jsme byli nahoře i dole, ale je to spíše pozitivní.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy