Cosworth: Naše motory budou konkurenceschopné

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Cosworth má dodávat motory třem novým týmům, ale někteří pochybují, že motory, které nebyly vyvíjeny od roku 2006, budou konkurenceschopné. Výkonný ředitel Cosworthu Routsis vysvětlil, že o výkony motorů nemá obavy.

Cosworth se v minulých letech odklonil od návrhů a výroby kompletních motorů, momentálně se zabývá především elektronickými systémy pro letadla, lodě i automobily, konzultační činností a výrobou speciálních vysokovýkonných součástí jako písty nebo klikové hřídele. Vzhledem k tomu a k úspěšné historii Cosworthu by proto nedávalo smysl, aby firma vstoupila do jedné z nejsledovanějších disciplín s materiálem, který nemá odpovídající úroveň.

Tim Routsis z Cosworthu prohlásil, že před vstupem do F1 provedli analýzu, která potvrdila jejich konkurenceschopnost: „Týmy bez pochyby udělaly v poslední době ohromný pokrok v oblasti spolehlivosti. Dvě věci, na kterých opravdu záleží jsou ty, abychom poskytli spolehlivý a konkurenceschopný motor. Uvědomili jsme si, že nikdo nebude mít budoucnost, pokud se objevíme s neschopným motorem. Chtěli jsme si ověřit, že to, co děláme, má smysl. Takže jsme vytvořili komplexní model výkonů motorů pro rok 2010 a předali ho třetí straně - agentuře s největším množstvím dat. Zeptali jsme se: 'Kdybyste vzali výsledky třech letošních nejlepších týmů a vložili náš motor do jejich vozů, ovlivnilo by to výsledky závodů?' Protože to je nejvyšší měřítko konkurenceschopnosti motoru.
Výsledek, který jsme obdrželi říkal, že kdyby byl námi navržený motor v kterémkoliv z vítězných vozů, na jeho výhře by se nic nezměnilo. Kdyby byl v některém z vozů na druhých místech, byly by stále druhé, nebo by v jednom či dvou případech mohly vyhrát.“


Cosworthu zřejmě pomůže fakt, že se momentálně F1 neúčastní a může tak na svém motoru libovolně pracovat, zatímco jiní výrobci mají vývoj nejdůležitějších oblastí motoru zmrazen.
„Bude mnohem úspornější, bude mít omezovač na 18 000 otáček a ne na 20 000 a usilovně pracujeme na tom, abychom ho optimalizovali a získali kvalitní motor.
Dostali jsme možnost na pořádnou přestavbu. Naši konkurenti v uplynulých třech letech věnovali spoustu pozornosti oblastem, které mohli měnit, což znamená malý zisk za ohromné úsilí. My se snažíme zajistit, že se věnujeme těm oblastem, které znamenají velké zisky,“
řekl Routsis.

Firma se po ukončení dodávek motorů do F1 zbavila asi dvou stovek zaměstnanců, ale ti hlavní měli zůstat. Momentálně opět nabírá lidi, kteří zajistí dodávky pro tři týmy.
Routsis popřel, že by jejich motory byly podmínkou pro přijetí nováčků do F1 a dodal, že někteří uchazeči vypadli, protože neměli smlouvu na žádné motory, nebo nebyli schopni zajistit financování týmu na tři roky. Někteří z nich přesto zvažují stížnost k Evropské komisi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy