Vývoj moderního a drahého systému, který stejně využívali pouze čtyři stáje (Ferrari, McLaren, BMW a Renault), tak končí poměrně záhy. Podle týmů výkonnostní výhoda, jíž přinášel, neodpovídala dodatečné hmotnosti monopostů, které KERS využívali. S tímto názorem se ztotožňuje i tým z Hinwilu, byť tuto technologii zpočátku nadšeně propagoval.
Theissen potvrdil, že členové FOTA hlasovali proti KERSu v příštím roce: "Prodiskutovali jsme to v rámci FOTA a většina souhlasila s tím, že KERS příští rok nebudeme využívat. My jsme KERS podporovali, ale nakonec jsme souhlasili s dohodou, takže příští rok budeme bez KERSu. Žáden z členů FOTA nebyl pro jeho používání."
"Přesto si stále myslím, že KERS by byl velmi dobrý, nejen pro BMW jakožto jeho výrobce, ale pro celou Formuli 1, protože se jedná o výbornou inovaci s možností budoucího využití v silničních vozidlech, což Formule 1 zpropagovala a posunula jeho vývoj vpřed. My jej používáme, zahrnuli jsme jej už do projektů věnujících se silničním vozům. Všichni lidé, kteří na něm pracovali pro Formuli 1, nyní pracují v těchto projektech. Takže pro Formuli 1 to moha být opravdu velká věc," upřesňuje postoj BMW ke KERSu Theissen.
Mě však toto rozhodnutí vcelku mrzí. Perspektivní systém ani nedostal šanci pořádně se rozvinout, a už je odstřihnut. Pomůže nějak týmům rozhodnutí opustit tuto technologii v době ekonomické krize k návratnosti vysokých investic do ní vložených? Nestačilo by povolit KERSu vydávat ze sebe více (něpříklad dvojnásobek) než v pravidlech stanovených 80 koní, aby výkonnostní bonus jasně převýšil negativa plynoucí z hmotnosti navíc?
Theissen: KERS v roce 2010 nebude!
Mario Theissen potvrzuje, že Formule 1 po roce upustí od využívání systémů pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a v příští sezóně se již ve vozech neobjeví.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Andrej Babiš na inauguraci Petera Pellegriniho: Společnost mu dělala manželka Monika
-
Vážná nehoda na Islandu: Autobus s Čechy se převrátil, několik vážně zraněných!
-
Vražda v Semilech: Mladého muže měla zabít jeho partnerka!
-
Jiří Krampol chce být zdravý a... Legendární herec prozradil, co má za lubem!
-
Proč už se Veronika Žilková nebude znovu vdávat? Manželé jí za to nestáli!
-
Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?
-
Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"
-
Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?
-
FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček