Bridgestone pro letní závody mění strategii

Bridgestone | foto: Williams F1 Team

S výjimkou Monaka byly dosud ve všech závodech nasazovány směsi, které na sebe svou tvrdostí přímo nenavazují. To způsobilo nevoli u jezdců, na některých tratích by taková volba mohla být dokonce nebezpečná.

Bridgestone má k dispozici čtyři směsi pneumatik na sucho - superměkkou, měkkou, střední a tvrdou. V závodech od Maďarska po Monzu bude poskytovat vždy dvě sousedící směsi.

„Provedli jsme změnu alokací pneumatik na základě dat, která jsme během letošního roku shromáždili společně s našimi zkušenostmi s těmito okruhy. Jak jsme zjistili, vozy pro rok 2009 jsou od těch loňských velmi odlišné a využívají pneumatiky jinak, než dříve.
Maďarsko má charakteristiky, které vyžadují naše nejměkčí pneumatiky. To platí i pro městské okruhy - použili jsme naše nejměkčí směsi v Monaku a opět je použijeme ve Valencii.
Ve Spa mohou být teploty velmi nízké, takže by tvrdá směs mohla působit potíže a superměkká by byla příliš měkká, takže zbývají směsi měkká a střední. V Monze by byl u tvrdé směsi příliš velký rozdíl od měkké, takže také přivezeme měkkou a střední,“
vysvětlil šéf vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamashima.

O tom, jestli se v dalších závodech vrátí větší rozdíl mezi použitými směsmi zatím Bridgestone nerozhodnul. Jezdci ale již na začátku sezóny vyžadovali, aby si byly dva druhy použitých pneumatik bližší.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy