Bridgestone má k dispozici čtyři směsi pneumatik na sucho - superměkkou, měkkou, střední a tvrdou. V závodech od Maďarska po Monzu bude poskytovat vždy dvě sousedící směsi.
„Provedli jsme změnu alokací pneumatik na základě dat, která jsme během letošního roku shromáždili společně s našimi zkušenostmi s těmito okruhy. Jak jsme zjistili, vozy pro rok 2009 jsou od těch loňských velmi odlišné a využívají pneumatiky jinak, než dříve.
Maďarsko má charakteristiky, které vyžadují naše nejměkčí pneumatiky. To platí i pro městské okruhy - použili jsme naše nejměkčí směsi v Monaku a opět je použijeme ve Valencii.
Ve Spa mohou být teploty velmi nízké, takže by tvrdá směs mohla působit potíže a superměkká by byla příliš měkká, takže zbývají směsi měkká a střední. V Monze by byl u tvrdé směsi příliš velký rozdíl od měkké, takže také přivezeme měkkou a střední,“ vysvětlil šéf vývoje závodních pneumatik Hirohide Hamashima.
O tom, jestli se v dalších závodech vrátí větší rozdíl mezi použitými směsmi zatím Bridgestone nerozhodnul. Jezdci ale již na začátku sezóny vyžadovali, aby si byly dva druhy použitých pneumatik bližší.
Bridgestone pro letní závody mění strategii
S výjimkou Monaka byly dosud ve všech závodech nasazovány směsi, které na sebe svou tvrdostí přímo nenavazují. To způsobilo nevoli u jezdců, na některých tratích by taková volba mohla být dokonce nebezpečná.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton