Manor není jediným nováčkem, který údajně našel sponzora (Virgin). V pokročilé fázi jednání by měl být i americký tým USF1, konkrétně s internetovými stránkami YouTube. Chad Hurley, jeden ze zakladatelů, se v Silverstone sešel s majiteli týmu Peterem Windsorem a Kenem Andersonem. Dohoda už je údajně na spadnutí.
Windsor už se v souvislosti se založením nového týmu musel vzdát jedné ze svých aktivit - po britské Velké ceně poprvé nepokládal třem nejlepším jezdcům otázky na televizních tiskových konferencích FIA. Nahradil ho bývalý komentátor F1 pro britskou ITV (letos F1 vysílá BBC) James Allen.
Sebastian Vettel dostal pro tento závod nové šasi. Na rozdíl od poněkud nezvyklého „Kate’s dirty sister“ (Necudná sestra Kate) tentokrát přidělil novému vozu obyčejné jméno - Kate.
Oba jezdci Red Bullu vysílají tak trochu podle očekávání rozdílné signály, pokud jde o strategii týmu v boji o Pohár jezdců. Webber, který na Vettela ztrácí 3,5 bodu vyžaduje stejné šance pro oba, zatímco Vettel by byl raději, kdyby se tým soustředil jen na jednoho z nich. Šéf týmu Horner tvrdí, že se o strategii rozhodne vždy v kvalifikaci.
Televize BBC mezitím rozebírala, že Vettel neumí předjíždět. Své výhry získal z pole position a vždy, když uvíznul za někým jako Felipe Massa (v Barceloně) nebo Jenson Button (v Turecku), nedokázal nic udělat.
V paddocku se poprvé od Malajsie objevil bývalý sportovní ředitel McLarenu Dave Ryan. Navštívil motorhomy několika týmů, ale novou práci nehledal: „Jsem tu jen na návštěvě kvůli podpoře charitativní nadace závodních mechaniků,“ řekl Ryan.
Lewis Hamilton se sice v rozhovorech prezentuje jako vyrovnaný jezdec, který oddaně čeká na příští sezónu, frustrace ale někdy musí vyjít na povrch. Už v Turecku bylo z jeho rádia při závodě slyšet: „Nedokážu se udržet toho podělaného Renaultu, mám sjeté pneumatiky a jsem těžší, než nějaká podělaná loď.“ V Silverstonu se trápil za těžším Kubicou a nedokázal přimět pneumatiky fungovat. Tým mu zamítnul žádost na předčasnou zastávku v boxech a tak od plánované zastávky vyjížděl agresivně s motorem vytočeným až k omezovači. Za to, ani za závěrečné pálení pneumatik po dojezdu do cíle mu inženýři dohlížející na motor nepoděkovali.
Odchod Virginu od Brawnu není pro tým nejlepší zprávou, hlavní sponzor pro příští sezónu stále ještě není domluven. Mohly by se jím však stát aerolinky Air Asia (momentálně sponzorují Williams), jejichž výkonný ředitel Tony Fernandes diskutoval s Rossem Brawnem.
Solidní příjem zatím zajišťuje týmu prodej reklamních předmětů. Jen o víkendu v Silverstonu prodal tým materiál za více než 1 milion liber.
Další leteckou společností v F1 by se mohla stát britská British Airways. Měla by nahradit Santander, který od McLarenu odchází k Ferrari. Pravděpodobnost této spekulace je ale diskutabilní, ředitel British Airways totiž nedávno žádal své zaměstnance, aby se dobrovolně vzdali jednoho měsíčního platu.
Díky sporům se vynořují některá další čísla z uplynulých let. Rozpočet Toyoty před dvěma lety činil 550 milionů eur. U Hondy zase na projektu F1 pracovalo až 2 500 lidí a na aerodynamickém výzkumu se podílelo 5 tunelů.
Nelson Piquet vyjádřil velký obdiv pro svého kolegu, dvounásobného mistra světa Alonsa. Ztrácel na něj čas v extra rychlé pasáži Maggots-Beckets a nedokázal pochopit, jak může být s jejich autem tak rychlý. Podle Piqueta zkrátka patří k těm nejlepším.
Ze vzniku konkurenční série FOTA by zřejmě měly radost zúčastněné okruhy. Zatímco Bernie si za organizaci závodu vezme od 18 do 35 milionů liber, FOTA plánovala poplatky mezi 5 a 10 miliony liber.
Ferrari už minulý týden rozjelo arbitráž, která měla rozhodnout o platnosti jejich smlouvy s FIA. Po dohodě s FIA ale celá záležitost skončila a Ferrari považuje smlouvy za platné. Jejich právo veta tedy zůstává.
Bruno Senna se v sídle McLarenu připravuje na projížďku v MP4-4
Na další tradiční britské motoristické akci - Festivalu v Goodwoodu - se objeví vítězný vůz Ayrtona Senny, McLaren MP4-4. Pojede s ním nejen Lewis Hamilton, ale i Sennův synovec Bruno. Mimo jiné budou v akci k vidění i Williamsy FW08 Kekeho Rosberga (rok 1982), FW18 Damona Hilla (rok 1996) a FW29 z roku 2007.
Ze zákulisí: Silverstone
Kdo bude sponzorovat USF1, jak snáší Lewis Hamilton nepovedený vůz a má Ferrari ještě právo veta?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton