Ferrari brzy přesune pozornost k další sezóně

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Šéf Ferrari Luca di Montezemolo naznačil, že kvůli nepříliš úspěšné sezóně a omezenému testování se pozornost týmu po příštím závodě v Německu přesune na model pro rok 2010. Také chce ukončit hádky, které poškozují sport. Mosley se však veřejné omluvy asi nedočká.

„Věřím, že v příštích závodech se zlepšíme, ale je velmi těžké, ne-li nemožné, nějak dramaticky změnit vůz během sezóny bez testování. Když má vůz na počátku sezóny nějaké charakteristiky, je těžké je mezi závody změnit.
Ale jsem si jistý, že v příštím závodě se zlepšíme a potom se plně soustředíme na vůz pro příští sezónu, bez KERSu, a díky dohodě, které jsme s FIA dosáhli tento týden, podle jasných pravidel,“
řekl di Montezemolo.

Opět také zmínil, že Ferrari doplatilo na nejednoznačná pravidla v oblasti difuzorů: „Naneštěstí jsme začali sezónu se šedými pravidly. Bylo těžké zvolit správnou interpretaci, důkazem je to, že tři týmy, které vyhrávaly v šampionátu - Ferrari, McLaren a Renault - zvolily stejnou interpretaci a nejsou tak konkurenceschopné, jako dříve.
Je to jeden z důvodů našeho souboje, chceme stabilnější, jasnější a průhlednější pravidla. Udělali jsme vůz s KERSem, kvůli kterému je těžší, a spousta dalších týmů ho nemá. Takže když chce federace zavést KERS, musí být pro všechny stejný. Myslím, že je čas vrátit se k jasným pravidlům.“


Prezident Ferrari se nechce pouštět do dalších hádek, protože věří, že fanoušky už to unavuje. Jeho pohled na dohodu s FIA zůstává i přes poslední Mosleyho vyjádření pozitivní a chce se raději soustředit na vylepšení samotného sportu: „Pojďme přestat s dohady, protože F1 milujeme. Nechceme přispívat k ničení jejího kouzla a unikátních prvků.
Myslím, že jsme dosáhli tří velmi důležitých cílů: stability, nižších nákladů - to znamená návrat na úroveň z devadesátých let - a toho, že F1, což je velmi důležité, zůstane F1 a nestane se z ní F3. To je pro nás zásadní.
Musíme vylepšit vše, a proto se chceme více zapojit do rozhodování o sportu. Chceme více diváků na trati, levnější lístky, protože dnes jsou příliš drahé, a zlepšit show. Možná by mohly některé, nebo všechny, týmy jezdit se třemi vozy, mohlo by být více předjíždění, větší technologický výzkum, extrémní výkony a celkově větší soutěživost.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy