"Koncept KERSu je pro F1 asi správný, ale už před dvěma lety v Silverstonu to vypadalo, že se vymyká kontrole z pohledu technické otevřenosti a všichni kromě Williamsu se shodli, že ho nechtějí. Na konci loňského roku to zase byli zase všichni kromě BMW. My jsme se vždy přizpůsobili, při těch dvou příležitostech jsme byli připraveni ho zamítnout," vysvětlil Whitmarsh.
Na neúspěchu KERSu se podle něj podílí především pravidla, která příliš omezují hmotnost a rozměry systému. Navíc je omezen i jeho výkon a množství uložitelné energie. McLaren by si ho vzhledem k velké investici nejraději nechal, ale přizpůsobí se potřebám ostatních týmů: „Když se na to zpětně podíváte, naše odvětví v této oblasti nepochybně utopilo spoustu peněz, obzvlášť když nebudeme mít KERS příští rok. Pozice McLarenu a Mercedesu je taková, že když jsme došli tak daleko, měli bychom s ním pokračovat, v duchu spolupráce s FOTA, která teď v F1 existuje, nebudeme podobné věci vetovat.
Většina týmů ho nechce a pro nás je to nešťastné, protože jsme do toho vložili velké úsilí, které navíc mohlo odklonit pozornost od vývojového programu a konceptu našeho vozu.
Byli jsme pozadu ve vývoji celkového aerodynamického konceptu a vložili jsme mnoho prostředků do KERSu, protože se k němu F1 zavázala. Mohli jsme některá rozhodnutí učinit jinak, ale tak už to ve zpětném pohledu bývá,“ dodal Whitmarsh.
Whitmarsh: Načasování KERSu bylo špatné
Poté co se BMW nadobro vzdalo KERSu a šéf týmu Ferrari Domenicali prohlásil, že jeho nasazení bylo chybou, se ke kritice přidal i McLaren. Martin Whitmarsh sice připouští, že se KERS do F1 hodí, ale byl uveden v nevhodnou dobu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball