BMW už letos KERS nenasadí

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

Tým se domnívá, že vůz dokáže efektivněji vylepšit pomocí jiných prostředků. Poté, co se ho pro závod v Silverstonu zbavil i McLaren, systém pro rekuperaci kinetické energie zůstal jen u Ferrari.

„Vyhodnocovali jsme různé cesty, pokračovat s KERSem, nebo s aerodynamikou a čeho můžeme dosáhnout bez KERSu.
Na poli aerodynamiky jsme udělali významný pokrok, který neumožňuje zástavbu KERSu a před několika dny jsme se rozhodli, že tento rok už jej nepoužijeme, protože vývoj aerodynamiky se nám jeví jako slibnější,“
vysvětlil šéf týmu BMW Mario Theissen.

Systém tak momentálně zůstává jen ve vozech Ferrari a sílí názory, že jeho zavedení bylo chybou. Theissen však nesouhlasí: „Neřekl bych, že systém je chybou, spíše naopak. Vzhledem ke krátkému času vývoje bylo velkým úspěchem ho postavit a spolehlivě provozovat, náš systém funguje dobře. Neměli jsme žádné poruchy, ani v přívalovém dešti v Malajsii. Závisí to na pravidlech, která máme.
Když chcete prosadit nějakou inovaci, musíte se na ni plně soustředit. Když není povinné mít KERS ve voze, je zastíněn aerodynamikou. A musím říct, že alespoň my v BMW jsme poznatky přenesli do sériové výroby.“


Vývoj systému údajně pomohl i Mercedesu, který jej také již využívá v sériových vozech. Navíc doufá, že by se opět mohl dostat ke slovu v sezóně 2013, kdy mají do F1 přijít nové, úspornější motory.
Theissen dodává, že pokud KERS nebude povinný, zřejmě v příštích sezónách úplně zmizí. Sám toho ale lituje, protože se díky tomu mohla F1 podílet na vývoji nových technologií.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy