Proti tomuto rozhodnutí byl jen jeden tým – jako obvykle BMW Sauber. „Hlasovali jsme pro KERS, ale stejně jako u ostatních záležitostí, o kterých FOTA rozhodovala se podvolíme většině,“ řekl šéf týmu Theissen.
„Používáme ho jen my a McLaren. Hodně jsme do něj investovali, ale vždy jsme říkali, že pro diváky je obtížné pochopit, proč ho některé vozy mají a jiné ne. Takže logický přístup je, že bude lepší se ho vzdát,“ dodal šéf týmu Ferrari Domenicali.
Zřejmě nejdokonalejší KERS vyvinul Mercedes pro tým McLaren. Ani šéf týmu Whitmarsh ale není proti jeho zrušení: "Pozice McLarenu je taková, že bychom si rádi KERS nechali. Ale musíme být zodpovědní k ostatním a pokud ho většina nechce, nebo si ho nemůže dovolit, pak musíme být realisté."
Možnost použití KERSu je sice v pravidlech, ale není povinný. V případě dohody týmů to tedy prakticky znamená jeho zrušení.
FOTA se dohodla na zrušení KERSu v roce 2010
Asociace osmi týmů Formule 1 se dohodla, že pro příští rok zruší systém pro rekuperaci kinetické energie, protože je příliš drahý. Momentálně jej používají jen týmy McLaren a Ferrari a vzhledem k tomuto rozhodnutí se nedá očekávat nasazení u dalších týmů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton
-
V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton