„V loňském roce jsme se toho dozvěděli při práci s R4 velmi mnoho. S nízkým rizikem, konvenčním designem a stabilitou všech oddělení týmu máme nyní šanci být velmi dobří a R5 postupně zlepšovat,“ prohlásil šéf oddělení aerodynamiky Ben Agethangelou.
„Proti předchozím monopostům Jaguar byl nový R5 dokončen již v polovině prosince roku 2003. Ač do poloviny ledna nikde nejel, měli jsme měsíc možnost testovat všechny systémy před jeho vyjetím na dráhu,“ dodal ještě Agethangelou.
Také výkonný ředitel stáje David Pitchforth tvrdí, že letošní R5 je důležitým krokem týmu v jeho nové filozofii.
„R5 je prvním vozem, který jsme připravovali s naší novou strukturou a naší novou filozofií, vycházející z poznatků uplynulé sezony. Příprava tohoto monopostu započala mnohem dříve než v minulosti a vycházela z vozu, jehož chování známe velmi dobře. Tým v Milton Keynes a Northamptonu odvedl fantastickou práci, když zvládl dokončit vůz podle harmonogramu 19. prosince. Nyní máme k dispozici několik týdnů intenzivních testů na přípravu pro Melbourne,“ poděkoval celé konstrukční a technické části zaměstnanců stáje Pitchforth.
Zbarvení vozu bylo taktéž přepracováno a R5 dostal podstatně atraktivnější vzhled, kterému dominuje kombinace tradiční zelené, bílé a červené, nicméně ve změněném poměru. HSBC použil více poutavější logo a v případě společnosti DuPont se zdá, že se na rozpočtu stáje podílí větším finančním podílem. Stejně tak jsou více zastoupeni na plochách R5 loga Pioneer a Castrol.
Dnes odpoledne usednou za volant nového vozu R5 na okruhu Catalunya oba závodní piloti Mark Webber a Christian Klien.
Foto: Jaguar Racing