Čtvrteční shrnutí - Monako

GP Monaka (Monte Carlo) | foto: Panasonic Toyota Racing

Ohlasy jezdců a týmů na čtvrteční tréninky, shrnutí nových úprav na vozech.

1. trénink
Teplota vzduchu cca 24, teplota trati cca 35, relativní vlhkost 60 %, rychlost větru 1 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. McLaren
2. Brawn
3. Ferrari
4. Williams
5. Renault
6. Red Bull
7. Toro Rosso
8. Force India
9. BMW
10. Toyota

2. trénink
Teplota vzduchu cca 25, teplota trati cca 41, relativní vlhkost 60 %, rychlost větru 1,5 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Brawn
2. McLaren
3. Williams
4. Ferrari
5. Red Bull
6. Renault
7. Toro Rosso
8. Toyota
9. Force India
10. BMW


Ferrari

Massa: 2. a 5., celkem 72 kol
Räikkönen: 5. a 8., celkem 72 kol

Na voze nejsou viditelné nové části, ty by měly dorazit až do Turecka. Massa překvapivě nedostal odlehčené šasi, které má k dispozici Räikkönen a podle údajů z oficiálních stránek se neponechal ani své staré, nýbrž dostal Räikkönenovo „vysloužilé“.
Jezdci jsou poměrně spokojeni, nepotkala je žádná technická porucha a neztratili tak čas, který je v Monaku obzvláště cenný. Šéf týmu Domenicali po závodě prohlásil, že jejich časy jsou extrémně dobré, protože s sebou v nádržích vozili velké množství paliva.

McLaren

Hamilton: 3. a 2., celkem 59 kol
Kovalainen: 4. a 7., celkem 73 kol

Před závodem McLaren hlásil nové obě křídla, na předním ale nejsou výrazné změny. V prostřední části toho zadního je díra po vzoru Toyoty, Ferrari apod. Lehké modifikace jdou vidět na difuzoru a nové jsou kryty zadních kol.
Umístění a časy z tréninků vypadají optimisticky, stejně jako Hamilton, který míří do první pětky v kvalifikaci. Kovalainen nadšení lehce krotí, Whitmarsh očekává od obou vozů postup do poslední části kvalifikace.
KERS by měl zlepšovat čas na kolo asi o 3 desetiny, Kovalainen řekl pro finskou televizi, že by mohl i pomoct při předjíždění. Pro stejnou televizi naznačil, že s McLarenem podepíše novou smlouvu a že v týmu zůstane ještě několik let.

BMW Sauber

Kubica: 16. a 20., celkem 22 kol
Heidfeld: 17. a 17., celkem 61 kol

BMW je překvapeno mizernou formou, která je horší, než jak se jevila podle jejich předpokladů. Je otázkou, co přesně tým očekával, protože pomalé zatáčky a mechanická přilnavost je letos zatím jejich slabou stránkou.
Heidfeld měl při prvním tréninku potíže s brzdami, Kubicovi zase na začátku toho druhého selhal motor. Tým použil jednu ze starších jednotek, pro sobotu byl i tak nachystaný nový motor, Kubica ovšem přišel o celý trénink nezbytný pro přípravu vozu na víkend.

Renault

Alonso: 9. a 11., celkem 68 kol
Piquet: 12. a 10., celkem 78 kol

Obyčejný čtvrtek, jezdci bez problémů splnili program, konkurenceschopnost by měla být někde na úrovni jako v Barceloně. Na autech jsou největší změnou velké vstupy v bočnicích, které tým použil už v předsezónních testech. Alonso odhaduje, že s trochou štestí se v kvalifikaci může umístit pátý nebo šestý.

Toyota

Trulli: 20. a 14., celkem 70 kol
Glock: 19. a 18., celkem 67 kol

Tým opět testoval přední křídlo, které neuspělo v pátek v Barceloně, tentokrát s jinými okraji. Za špatnými časy stojí problémy s pneumatikami, podle hlavního inženýra Gasse se projevují především při delších stintech. Cílem je důkladně analyzovat data a vhodně změnit nastavení. Glock pro německý tisk přiznal, že zisk bodů bude náročným úkolem.

Red Bull

Webber: 10. a 12., celkem 49 kol
Vettel: 13. a 6., celkem 49 kol

Red Bull podle plánu přišel s dvoupatrovým difuzorem, ale jeho přínos je v Monaku těžké určit. Nové jsou i kryty zadních kol podobné těm u Toyoty.
Ani jednomu jezdci se nevyhnuly technické problémy, Vettelovi v prvním tréninku odešel motor, Webber měl zase v tom druhém potíže s převodovkou, která způsobovala vibrace. Je otázkou, jestli bude tým v Monaku na špici, trať tradičně vyhovuje spíše vozům s kratším rozvorem.

Toro Rosso

Bourdais: 14. a 16., celkem 77 kol
Buemi: 11. a 15., celkem 83 kol

Vůz tradičně obdržel některé nové části od Red Bullu, například upravené zadní křídlo z Barcelony. Dvojitý difuzor vyžaduje velké zásahy do konstrukce a nebude ani v příštím závodě v Turecku. Rychlost trochu pokulhává, Buemi potřebuje změnit nastavení, ale pneumatiky fungují dobře. Bourdais je slabý na dlouhých stintech, ale ani v jeho případě nejsou na vině pneumatiky.

Williams

Rosberg: 7. a 1., celkem 72 kol
Nakajima: 6. a 9., celkem 71 kol

Rosberg začal s mizerným nastavením, ale v průběhu obou tréninků ho dokázal významně vylepšit, Nakajima zaznamenal spíše opačnou tendenci.

Force India

Sutil: 18. a 13., celkem 60 kol
Fisichella: 15. a 19., celkem 71 kol

Největší novinkou je nástavba uprostřed zadního křídla velmi podobná té u BMW. Oba jezdci mají velké problémy s drolením pneumatik.

Brawn GP


Button: 8. a 4., celkem 62 kol
Barrichello: 1. a 3., celkem 65 kol

Barrichello je s vyvážením spokojen, Button na rozdíl od něj blokoval zadní kola při brzdění. Změny nastavení mu ale trochu pomohly. Po lehkém kontaktu s bariérou museli mechanici opravit poškození na jeho voze.
Překvapivě jsou na voze některé modifikace, zejména na zadním zavěšení a na uchycení zrcátek, nové jsou i deflektory před bočnicemi a kryty zadních kol.

Bridgestone
Trať dostala na některých místech nový povrch, ale jeho struktura přibližně odpovídá zbytku trati, nejde tedy o velkou změnu. Časy se s pogumováním trati radikálně zlepšují, ale zítřejší přestávka znamená těžko předvídatelné sobotní podmínky. Přilnavost je obecně malá i na nejměkčích směsích z nabídky, pneumatiky tedy netrpí rychlým opotřebením. Rozdíl mezi směsmi činí přibližně 4 desetiny na kolo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy