Kompletní změny v pravidlech pro rok 2010

aerodynamika | foto: BMW Motorsport

V souvislosti se změnami v pravidlech pro rok 2010 se mluví především o rozpočtových stropech. FIA ale v tichosti zavádí i jiné novinky jako pohon všech čtyř kol.

Změny ve Sportovních pravidlech:
- šampionátu se může účastnit 26 vozů (nyní 24)
- při porušení pravidel mohou komisaři jezdce posunout na startu příštího závodu o libovolný počet míst (nyní o 10 míst)
- zrušeno zveřejňování hmotností vozů po kvalifikaci
- zákaz tankování během závodu
- v souvislosti s omezenými rozpočty vznikne Komise pro náklady (bude se skládat ze tří členů volených Světovou radou FIA, kteří budou dohlížet na dodržování rozpočtů) a Technická pracovní skupina pro omezené rozpočty (bude složena ze zástupců všech týmů a jednoho zástupce FIA, jejím úkolem bude vyhodnocování pravidel a podávání návrhů Komisi pro náklady)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- nebude platit zákaz testování
- nebude omezeno měřítko modelu a rychlost proudění v aerodynamickém tunelu
- nebude omezen počet motorů použitých v sezóně, převodovky nebudou muset vydržet 4 závody


Změny v Technických pravidlech:
- minimální hmotnost vozu bude 620 kg (nyní 605 kg)
- zákaz používání KERSu v rychlostech nad 300 km/h
- úložiště energie KERSu se musí nacházet mezi jezdcem a motorem
- zákaz jakýchkoliv zařízení pro ochlazování paliva ve voze
- povolen ventil pro regulaci brzdného účinku na zadní nápravě při nabíjení KERSu
- zákaz předehřívání pneumatik
- pneumatiky se mohou plnit jen vzduchem nebo dusíkem (nyní i oxidem uhličitým)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- úhel sklonu klapek předního křídla bude možné měnit o 10 stupňů a v libovolném množství (nyní 6 stupňů a dvakrát za kolo)
- bude možné měnit sklon horní plochy zadního křídla
- nebudou omezeny maximální otáčky motoru
- KERS bude mít neomezený výkon při dobíjení (nyní 82 koní), výkon při vybíjení bude 163 koní (nyní 82 koní) a maximální energie uvolněná v jednom kole bude 800 kJ (nyní 400 kJ)
- bude povolena možnost pohonu všech čtyř kol (motorem i KERSem)

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy