Brawn měl v kvalifikaci omezený výkon

Brawn GP | foto: www.brawngp.com

Extrémně vysoké teploty dosahující až 40 stupňů Celsia odhalily další slabinu obyčejně nejrychlejších vozů Brawn GP. Kvůli přehřívání motoru museli inženýři snížit jejich výkon.

Přestože spolehlivost Brawnu se zatím jeví jako neprůstřelná, nedostatek testování a zástavba jiného motoru se přece jen projevují. Po obavách o výdrž převodovky a špatného zahřívání zadních pneumatik v chladných podmínkách se objevil další problém – nedostatečně dimenzované chlazení.
„Soupeři se nám přiblížili, ale tady v Bahrajnu se vyskytly speciální okolnosti, které nás zpomalují. Museli jsme snížit výkon motoru. Každý stupeň teploty vzduchu dolů nám pomůže, na této trati je nedostatek výkonu hodně špatný,“ prozradil Ross Brawn už po kvalifikaci.

Tým dokonce musel sáhnout k extrémnímu řešení a prořezal otvory do podlahy, které měly chlazení pomoci. Přesto jel v závodě Button se sníženými otáčkami. Na jeho konci přiznal, že kdyby podobně jako Vettel následoval jiné vozy, musel by zvolnit a propadnul by se dále dozadu.
V kvalifikaci nemohl zajet více než jedno rychlé kolo, stejně tak v pátečních trénincích: „Musel jsem zajíždět rychlé kolo, pomalé kolo a opět rychlé. Bylo to obtížné i v tréninku, protože jsme nemohli testovat rychlost na delších vzdálenostech.“

Chlazení ovlivnilo i Barrichellův závod, kvůli přehřívání musel zvolit jinou strategii. „Hydraulický okruh byl o 30 stupňů teplejší, než normálně. Každou chvíli se to mohlo celé pokazit. Jel za jinými vozy a jeho auto se kvůli tomu přehřívalo, musel kvůli tomu změnit strategii na tři zastávky,“ řekl majitel společnosti Virgin Richard Branson.

Jako příčinu označil Brawn opět výměnu motoru a sestavování vozu na poslední chvíli, kdy tým podcenil chlazení vodního okruhu. V nadcházejících závodech však podobné problémy neočekává: „Při normálních evropských podmínkách nebude chlazení problém, ale v Maďarsku na přelomu července a srpna a na konci sezóny v Abu Dhabi bychom nějaké potíže mít mohli. Musíme s tím něco udělat, protože když je motor tak horký, ztrácí výkon. Opravíme to, máme naplánovanou sérii úprav pro Barcelonu a další závody.“

Do Španělska by měl tým přivézt nové přední a zadní křídlo spolu s novými bočnicemi, krytem motoru a několika dalšími drobnostmi. Úpravy by měly přinést zlepšení času na kolo asi o tři desetiny.
V Barceloně také budou pokračovat rozhovory s Virginem o dalším sponzoringu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy