Veškeré peníze půjdou na vývoj

Richard Parry-Jones, šéf týmu Jaguar Racing, má jasno o cíli vynaložených peněz.

Místo nedůležitých věcí a luxusu se budou finance pumpovat pouze a výhradně do vývoje nového Jaguaru R5. Cílem je zlepšení konkurenceschopnosti vozu a efektivity hospodaření stáje.

Jaguar po svém pompézním vstupu do Formule 1 brzy zjistil, že doba staré dobré F1, kde tovární peníze znamenaly nejen úspěch, ale i reklamu a renomé, je již dávno pryč. Všechny tři vozy od R1 po R3 byly konstrukčně zastaralé a bez valných šancí na dobré umístění. Na přelomu let 2002 a 2003 byl tým nucen propustit řadu lidí a efektivně přerozdělit finance. Odchod čekal také na ty, kteří stáli rozpočet nejvíce peněz, Niki Laudu a Eddieho Irvina.

Snaha o efektivní řízení je zosobněna postavou současného šéfa týmu. Perry-Jones je zřídka před kamerou, ale tým konečně předvedl v roce 2003, zásluhou především Marka Webbera, řadu velmi slušných výkonů.

Kromě Webbera usedne do R4 i mladý Rakušan Christian Klien, jehož debut ve Formuli 1 platí rakouský výrobce energetických nápojů Red Bull. Do rozpočtu týmu přidal 10 milionů liber. Šéf týmu však Rakušanům vzkazuje, že jejich investice bude využita tam, kde je jí nejvíce potřeba, tedy ve vývoji vozu. „Nebudeme již investovat do luxusního motorhomu. V rozpočtu nejsou žádné peníze na podobné nesmysly. Všechno bude dáno na vývoj vozu,“ prohlásil Richard Parry-Jones.

Šéf stáje si také myslí, že současný vývoj Formule 1 směřuje díky finanční náročnosti k jejímu brzkému konci. „Mnoho pozorovatelů si myslí, že stupňování nákladů nemůže trvat do nekonečna. Formule 1 musí najít způsob, jak se obejít bez tolika peněz od sponzorů. Pokud se tak nestane, směřujeme ke svému konci,“ podal pesimistickou vizi Parry-Jones.


Foto: Archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy