Kdy nasadit nový motor?

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Po změně pravidel pro letošní sezónu má každý jezdec k dispozici jen 8 motorů na všech 17 závodních víkendů. Není však stanovena jejich celková životnost a výměny jsou povoleny i během samotného víkendu – to přináší různé strategie.

Týmy Brawn GP, Ferrari a BMW použily první motor pro všechny jízdy v Austrálii a v pátečním tréninku v Malajsii. Další využití bude mít při pátečních trénincích před GP Číny a Bahrajnu. Druhý motor bude v autě při kvalifikacích a závodech v Malajsii a Číně, jeho životnost skončí po pátečním tréninku ve Španělsku.

Odlišný přístup uplatnil McLaren, který použil první pohonnou jednotku pro oba víkendy v Austrálii a Malajsii. Ta bude vyřazena až v pátek v Číně, druhý motor se dostane ke slovu při sobotní kvalifikaci.
A aby byla situace ještě méně přehledná, další variantu vymysleli u Toro Rosso. Jejich strategie je podobná McLarenu, ale s tím rozdílem, že první motor nebyl nasazen do pátečního tréninku v Malajsii. Tam měl premiéru druhý motor, který odjede ještě kvalifikace a závody v Číně a Bahrajnu.

Už po dvou závodech je tedy zřejmé, že nasazování nových motorů bude z pohledu diváka velmi nepřehledné.
Předčasně přišel o motor zatím jen Robert Kubica v Malajsii. Má k dispozici ještě 7 jednotek, ale jedna z nich už má za sebou GP Austrálie.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy