Týmy Brawn GP, Ferrari a BMW použily první motor pro všechny jízdy v Austrálii a v pátečním tréninku v Malajsii. Další využití bude mít při pátečních trénincích před GP Číny a Bahrajnu. Druhý motor bude v autě při kvalifikacích a závodech v Malajsii a Číně, jeho životnost skončí po pátečním tréninku ve Španělsku.
Odlišný přístup uplatnil McLaren, který použil první pohonnou jednotku pro oba víkendy v Austrálii a Malajsii. Ta bude vyřazena až v pátek v Číně, druhý motor se dostane ke slovu při sobotní kvalifikaci.
A aby byla situace ještě méně přehledná, další variantu vymysleli u Toro Rosso. Jejich strategie je podobná McLarenu, ale s tím rozdílem, že první motor nebyl nasazen do pátečního tréninku v Malajsii. Tam měl premiéru druhý motor, který odjede ještě kvalifikace a závody v Číně a Bahrajnu.
Už po dvou závodech je tedy zřejmé, že nasazování nových motorů bude z pohledu diváka velmi nepřehledné.
Předčasně přišel o motor zatím jen Robert Kubica v Malajsii. Má k dispozici ještě 7 jednotek, ale jedna z nich už má za sebou GP Austrálie.
Kdy nasadit nový motor?
Po změně pravidel pro letošní sezónu má každý jezdec k dispozici jen 8 motorů na všech 17 závodních víkendů. Není však stanovena jejich celková životnost a výměny jsou povoleny i během samotného víkendu – to přináší různé strategie.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball