Jaguar a Jordan, oba s CR6

Vedení Fordu potvrdilo, že oba týmy budou mít na začátku sezony 2004 stejné startovací podmínky.

Jordan Grand Prix, přestože nemá tovární podporu a za motory musí platit, bude dostávat stejné agregáty Cosworth CR6,jako tovární tým Jaguar. Tým ze Silverstone je však bude nasazovat pod značkou Ford.

V roce 2003 používal tým Eddieho Jordana taktéž motory Ford (Cosworth), ale starší specifikace, tedy hnací jednotky, se kterými končil tovární tým v roce 2002. Pokrok, jenž proběhl na motorech v průběhu sezony 2003 se u motorů pro Jordan ale neuplatňoval.

Použití stejných motorů pro oba týmy má svoji příčinu v nové úpravě technických předpisů. Ty požadují, aby motor vydržel minimálně jeden závodní víkend, což představuje asi 800 kilometrů. To by loňský Cosworth CR5 nebyl schopen při standardní zátěži vydržet. Ford nemohl vyvíjet dva rozdílné motory a navíc si od tohoto kroku slibuje větší množství dat, kterými by se mohl řídit při dalším vývoji.

Taktéž stránka motivace není nepodstatná. Vždyť jde o tým tovární a soukromý. A jak by vypadal tým Jaguar porážený soukromým konkurentem? Podobnou taktiku zkusil v roce 2003 tehdejší šéf Niki Lauda, když prosadil dodávku shodných motorů jak Jaguaru, tak Arrowsu.

Jedno je však více než pravděpodobné. Shodné výchozí podmínky nebudou trvat dlouho. Veškerý vývoj se asi bude uplatňovat znovu pouze u motorů týmu Jaguar. Jordan, jenž má smlouvu i na rok příští, bude s největší pravděpodobností používat CR6 dva roky.

O motorech pro stáj Minardi, jenž používá taktéž motory koncernu Ford, se zatím informace neobjevily...


Foto: Archiv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy