Technický ředitel Williamsu také věří, že kdokoliv ho nebude využívat, bude ve velké nevýhodě, co se celkové výkonnosti týče. KERS zpětně využívá energii získanou při brzdění a přeměňuje ji v energii, jíž mohou piloti využít po stisku tlačítka na volantu, čímž získají navíc povolených 80 koní po dobu 6,6 sekundy v každém kole.
KERS u Williamsu je unikátní a funguje jinak než u ostatních týmů - zahrnuje totiž mechanický setrvačník, který dosahuje 40 tisíc otáček za minutu.
"KERS je fantastická věc pro Formuli 1," vysvětluje Michael. "Ačkoliv náš systém nebudeme moci využít hned v prvním závodě, bude efektivní. Je druhem technologie, který by měl být vřele přijat světem Formule 1. V současnosti má KERS cenu 0,3 vteřiny v každém kole - jeho hodnota však bude v dalších sezónách dále vzrůstat s tím, jak se bude vyvíjet jeho síla a dostupná energie. Dnes představuje obrovskou výzvu, ale po letech se ohlédneme zpět a řekneme, že jeho přijetí bylo správnou volbou."
KERS je pro F1 fantastickou věcí
Sam Michael nadšeně vítá zavedení KERSu. Díky němu budou moci týmy získat klíčové vteřiny v závodu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball