Po několika měsících všeobecného nic nevědní je teď vše jasné: Ex tým Hondy převzal Ross Brawn a v sezoně 2009 pojede s motory Mercedes. To, že budou BGP 001 pohánět motory Mercedes však nebylo jasné hned od začátku, uvažovalo se i o Ferrari.
Nakonec spojení s továrnou v Maranellu by bylo logickým krokem. S prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem a šéfem týmu Stefanem Domenicalim se zná Brawn dobře. U Mercedesu se najednou musejí postarat o tři týmy (McLaren, Force India a Brawn GP)! Ferrari Brawna ani neodmítlo, ale motory Mercedesu byly jednoduší na instalaci do vozů nové stáje.
S přestavbou šasi z motoru Honda na motor Mercedes se začalo kolem Vánoc. Zhruba v té době také padla volba na zkušeného Rubense Barrichella namísto mladíka Bruna Senny. Senna se prý sice dobře uvedl během svých testů v listopadu, ale: „Nemá potřebné zkušenosti. Bylo by na něj moc nových věcí,“ hodnotí Brawn.
„Když jsem opouštěl Ferrari, tak jsem ani v nejlepším snu nepomyslel na to, že bych mohl mít vlastní tým. Byla by to ale škoda, nechat tak skvělý tým s takovými zkušenými pracovníky zavřít,“ říká Ross.
Proč se Brawn nedomluvil s Ferrari?
Ross Brawn se pro svůj tým rozhodoval mezi motory od Ferrari, nebo od Mercedesu. Proč se právě rozhodl pro Němce a ne pro Italy, u kterých dlouho sám pracoval?
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball