Jak dalece je informace důvěryhodná je těžké posuzovat, neboť z vlastních zkušeností víme, že Holanďané, snad z přemíry nadšení pro formuli 1, vydávají neověřené spekulativní novinky nepoměrně častěji, než jiná evropská média.
Peugeot není na rozdíl od Citroenu ve formuli 1 úplně neznámou veličinou, ačkoliv jeho tovární motory ve spolupráci s týmy Jordan a Prost úspěchů nedosáhly. Nicméně zkušenosti a úspěšné tažení v šampionátu sportovních prototypů včetně 24h Le Mans v případě Peugeotu a kralování seriálu WRC oběma francouzskými značkami dává tušit, že schopnosti a nadšení jim rozhodně nechybí.
V případě šasi by asi po převzetí továrny v Brackley i s hotovým vozem na příští sezonu problém nebyl, personálu je dost, kde vzít ale motory pro další roky? Peugeot slaví úspěch s dieselovými agregáty, jež však v F1 použít nelze, nabízí se řešení koupit stávající motory Honda a pokračovat ve vývoji třeba ve spolupráci s Mugen a nebo zákaznický motor, což by bylo jistě levnější variantou.
V nabídce je Ferrari a BMW. Z marketingového hlediska je však francouzský monopost poháněný Ferrari poněkud diskutabilní možností, naopak pro BMW mluví nejen německá solidnost a kvalita, ale i dlouholetá spolupráce mezi PSA a BMW na poli cestovních automobilů. Navíc BMW po vzoru svých konkurentů, dokonce i Mercedesu, nabídlo svůj motor i soukromým stájím. Díky prodloužení životnosti a omezení počtu pouze dvaceti motorů už od roku 2009, bude mít Mnichovský výrobce kapacitu dostatečnou.
Je tu však ještě jedna zásadní skutečnost. Proč by se měl PSA pouštět do formule 1, ze které již Ford a Honda odešly? Jistým faktorem může být slib vedení F1 a FIA o rychlém zavedení úsporných opatření a nakonec i skutečnost, že Francouzi nejsou na krachujícím americkém automobilovém trhu prakticky vůbec závislí. Nicméně i v Evropě nastal pokles prodejů.
Jezdecká sestava by byla pak zcela jistě tím nejmenším problémem. V příštím roce by mohli do vozů usedat Button s Bourdaisem a vypomáhat by občas mohl pětinásobný šampion WRC Loeb, jenž by si velmi přál přestoupit po příštím roce do F1 na místo závodního jezdce.
Koupě Hondy koncernem PSA zní sice utopisticky, ale pokud by fungovala spolupráce s BMW, není až tak nereálná, zvláště když by Citroen skončil s rally po zrušení šampionátu WRC. A nesmíme zapomenout na personální změny, které se teď u Citroenu udály, Olivier Quesnel přestoupil z Citroenu do čela Peugeot Sport...