Do konkurzu na jednotný motor se přihlásili..

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Mezinárodní automobilová federace FIA se nadále drží své představy, jak redukovat náklady na provoz stáje formule 1. Příští pátek má vejít ve známost, kdo bude pověřen přípravou jednotného motoru, ať už si ho bude vyrábět každý tým sám nebo kupovat od monopolního dodavatele.

Podle dostupných informací je ve hře pět subjektů. Největší šance má údajně bývalý konstruktér hnacích agregátů ve službě Mercedesu Mario Illien.

„Nový motor by měl být znovu osmiválcem o obsahu 3000 ccm. Počet otáček by však měl být jen do 14 000 ot/min. Jezdci by měli k dispozici asi 700 koní a v budoucnu by se mohlo přejít i na dvoulitrový turbomotor,“ upřesnil svoji představu levného motoru Švýcar.

Nicméně je údajně ve výběrovém řízení i konkurence jako Cosworth a Zytek. V podobě firem, jež v minulosti participovaly s některou továrnou na přípravě zákaznického motoru F1 jsou zastoupeny Mecachrome a Judd.

Představa a snaha FIA však naráží na zásadní odpor automobilek angažujících se v F1, které už slíbily, že budou schopny garantovat cenu zákaznických motorů do 10 milionů Euro pro rok 2010, pro rok další dokonce slíbily cenu poloviční...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy