Podle důvěryhodných pramenů bylo varování před úrazem proudem na rudých vozech ve Španělsku pouze zbytečnou ozdobou. Nálepka a tvarování kapotáže sice signalizovalo přítomnost KERS, ale ve voze byla jen nefunkční maketa.
Ferrari si systém samo nevyvíjí, ale odebírat ho bude od subdodavatele, kterým je známá italská společnost Magneti Marelli, jež s Ferrari dlouhodobě a úspěšně spolupracuje.
Podle dostupných informací má ale výrobce nečekané problémy s elektromotorem a nepodařilo se pro testy dosáhnout potřebné spolehlivosti. Další testy jsou naplánovány na 9. prosince do Jerezu.
Pravdivost informace potvrzuje i konkurenční Renault, i francouzský tým bude brát KERS od stejného výrobce.
„Přechodné auto stavět nebudeme. Čekáme na KERS, který se objeví až na novém R29, jenž bude na trati v lednu,“ uvedl šéfinženýr Renaultu Pat Symonds.