Okruh nedaleko brazilského Sao Paola není na brzdy nikterak náročný. Z pohledu brzdné energie je trať podobná té ve španělské Barceloně. Délka jednoho okruhu činí 4309 m a jezdci brzdí pouze na sedmi místech. Brzděním stráví jezdci 13% času během průjezdu okruhu, který během závodu objedou celkem 71-krát. Loni se brzdilo o něco efektivněji díky vyšším teplotám a nižší vlkhosti - přibližně 11% času.
Okruh byl před loňským závodem přeasfaltován, protože jeho hrbolatost už byla těžko snesitelná. Zajímavostí je jízda proti směru hodinových ručiček a také nadmořská poloha - 800 m n. m. To má vliv hlavně na motory, které díky tomu ztrácejí přibližně 7% svého výkonu.
Z tabulky jde vidět, že nejtvrději jezdci brzdí do prvních dvou zatáček. Ač je hodnota přetížení poměrně vysoká (přes 4G), z pohledu brzd se nejedná o nic náročného, protože před těmito dvěma místy jsou dlouhé rovinky, kde stačí vychladnout.
Analýza brzdění - Brazílie
Toyota | foto: www.auto-news.cz
V článku se podíváme na to, jak a kde se brzdilo na okruhu Interlagos v Brazílii. Tedy na údaje ohledně brzdné dráhy, rychlosti, času, přetížení i teploty brzd.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Noční můra z dovolené v Chorvatsku? Turistům vadí šílený zápach v Dubrovniku!
-
Bouřlivé počasí je zpět! Meteorologové varují, bouřky budou silné
-
ME ve fotbale 2024: Česko čeká klíčový duel, ale bez hlavní hvězdy týmu!
-
Smrt Matthewa Perryho (†54): Vyšetřování pomalu končí! Jaký bude výsledek?
-
Dara Rolins v růžovém oslnila fanoušky! Takhle skvěle vypadá po padesátce
-
Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení
-
Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!
-
GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen
-
GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris