Okruh nedaleko brazilského Sao Paola není na brzdy nikterak náročný. Z pohledu brzdné energie je trať podobná té ve španělské Barceloně. Délka jednoho okruhu činí 4309 m a jezdci brzdí pouze na sedmi místech. Brzděním stráví jezdci 13% času během průjezdu okruhu, který během závodu objedou celkem 71-krát. Loni se brzdilo o něco efektivněji díky vyšším teplotám a nižší vlkhosti - přibližně 11% času.
Okruh byl před loňským závodem přeasfaltován, protože jeho hrbolatost už byla těžko snesitelná. Zajímavostí je jízda proti směru hodinových ručiček a také nadmořská poloha - 800 m n. m. To má vliv hlavně na motory, které díky tomu ztrácejí přibližně 7% svého výkonu.
Z tabulky jde vidět, že nejtvrději jezdci brzdí do prvních dvou zatáček. Ač je hodnota přetížení poměrně vysoká (přes 4G), z pohledu brzd se nejedná o nic náročného, protože před těmito dvěma místy jsou dlouhé rovinky, kde stačí vychladnout.
Analýza brzdění - Brazílie
V článku se podíváme na to, jak a kde se brzdilo na okruhu Interlagos v Brazílii. Tedy na údaje ohledně brzdné dráhy, rychlosti, času, přetížení i teploty brzd.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Jan Kraus a výročí talk show: 20 let na obrazovce! Bohdalová přiznala závist
-
Bylo to UFO? Pentagon vyřešil jednu z největších novodobých záhad!
-
Netflix není jediný. Kde všude můžete sledovat filmy a seriály?
-
Zápal plic se nevyplatí podceňovat. Může vás i zabít
-
"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul
-
"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul
-
"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu
-
Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso