Analýza brzdění - Brazílie

Toyota | foto: www.auto-news.cz

V článku se podíváme na to, jak a kde se brzdilo na okruhu Interlagos v Brazílii. Tedy na údaje ohledně brzdné dráhy, rychlosti, času, přetížení i teploty brzd.

Okruh nedaleko brazilského Sao Paola není na brzdy nikterak náročný. Z pohledu brzdné energie je  trať podobná té ve španělské Barceloně. Délka jednoho okruhu činí 4309 m a jezdci brzdí pouze na sedmi místech. Brzděním stráví jezdci 13% času během průjezdu okruhu, který během závodu objedou celkem 71-krát. Loni se brzdilo o něco efektivněji díky vyšším teplotám a nižší vlkhosti - přibližně  11% času.



Okruh byl před loňským závodem přeasfaltován, protože jeho hrbolatost už byla těžko snesitelná. Zajímavostí je jízda proti směru hodinových ručiček a také nadmořská poloha - 800 m n. m. To má vliv hlavně na motory, které díky tomu ztrácejí přibližně 7% svého výkonu.

Z tabulky jde vidět, že nejtvrději jezdci brzdí do prvních dvou zatáček. Ač je hodnota přetížení poměrně vysoká (přes 4G), z pohledu brzd se nejedná o nic náročného, protože před těmito dvěma místy jsou dlouhé rovinky, kde stačí vychladnout.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy