Týmy pracují na odtučnění KERS

Brawn, Ross | foto: Honda Racing F1

Systém pro druhotné využití energie je zatím v počátcích své éry, ale od prvopočátku bylo jasné, že k úspěchu povede kompromis mezi účinností, spolehlivostí a váhou. Obecně se soudí, že nejdál je v přípravě Honda, ale ani McLaren údajně práce nepodcenil.

„Nejsme s naší přípravou pro rok 2009 nespokojení. Systém KERS je funkční a Alex Wurz byl z jeho nasazení v Jerezu úplně nadšený,“ potvrdil spokojenost s úspěšným testem šéf týmu Ross Brawn. Údajně má být japonský tým schopen využít už 50% celkové kapacity.

Honda letos dosahuje mizerných výsledků, ale všichni věří, že pod vedením extechnického ředitele Ferrari a s novými předpisy, bude příští rok ve zcela jiném scénáři.

„Systém je však stále ještě velmi těžký, nyní pracujeme na nižší hmotnosti jednotlivých komponentů.“

Podobně by na tom měli být i u McLarenu, tedy a váhou. KERS pro monoposty Hamiltona a Kovalainena má údajně 18kilogramovou nadváhu proti tomu, co by mělo být nakonec ve voze použito.

Nejdříve se logicky testuje funkčnost a až poté půjde o efektivitu a spolehlivost. Někdo si KERS připravuje sám, jiný využívá schopností odborníků jako kupříkladu Williams a další si ho chtějí koupit i s motorem, což je případ Force India.

Jak si který tým v této věci stojí je těžké odhadnout. „Netuším, jestli KERS nasadí všichni už v Melbourne 2009,“ dodal Brawn.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy