Úplně poprvé nebyla FIA spokojena v Malajsii. Při kvalifikaci se Hamilton s Kovalainenem doslova ploužili po trati a zdrželi oba vozy BMW. Za své šetření paliva přišli o pět míst na startu. Nutno podotknout, že od příštího závodu FIA zavedla pravidlo, které pomalou jízdu zakazovalo.
V Kanadě narazil Hamilton do Raikkonena, který na výjezdu z pitlane čekal na zelené světlo. Brit stojícího Raikkonena nepostřehl a vyřadil tím oba ze závodu. V Magny Course startoval o deset míst vzad. A ve Francii ještě zůstaneme. Omezováním jiného pilota při kvalifikaci, inkasoval Kovalainen penalizaci a ztrátu pěti míst na startu. V závodě si Hamilton zkrátil šikanu a získal tu pověstnou výhodu, vysloužil si průjezd boxy.
Pátý prohřešek zařídil v Belgii Kovalainen, když kolidoval s Webberem. Následoval průjezd boxy. No a ten poslední je všemi dobře známý. Hamiltonova ztráta prvenství a následný protest, jenž byl k ničemu.
Jistěže, za drtivou většinu penalizací si může McLaren, resp. jezdci, ale to nemění nic na faktu, že stáj z Wokingu je nejvíce trestaným týmem v letošním šampionátu.
McLaren nepřítelem FIA?
Na první pohled by se zdálo, že stáj McLaren leží Mezinárodní automobilové federaci v žaludku. Britský tým v letošním roce obdržel nejvíce penalizací z celého startovního pole a to ještě zbývají čtyři nesmírně důležité závody.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Sainz si vyslechl komentář rozzuřeného Leclerca do rádia, nyní se k němu konečně vyjádřil
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala