Mario Theissen je z pravidla nadšen, moc dobře ví, že náklady na jeden motor do tréninků, jeden do kvalifikace a další do závodů dělal v kase všech týmů velký vítr.
FIA navíc přišla s návrhem malých turbomotorů, který by mohl vstoupit v platnost během pár let. Jenže Theissen by raději preferoval zvýšit životnost agregátů ze dvou závodů na tři.
„V oblasti motorů musíme být velmi opatrní. Na jedné straně chceme snížit náklady pro soukromé týmy, ale musíme si dát pozor na zvýšení nákladů u továrních týmů,“ řekl Theissen.
„Pokud odstraníme pravidlo zmrazení motorů v souladu s vývoji levnějších agregátů, pravděpodobně bude jejich vývoj mnohem dražší. Takže raději preferuji zůstat u současného pravidla a nechat motory zmrazené.“
„Potenciál vidím v prodloužení životnosti na tři závody, což by nám pomohlo. Možná i snížení otáček, řekněme o 1000rpm, by mohlo pomoci.“
„V podstatě podporujeme přechod na malé turbomotory,“ pokračoval Theissen. „Ale nepodporujeme brzký přechod, neboť by znamenal velké navýšení nákladů.“
Theissen navrhuje prodloužit životnost motorů
Formule 1 se snaží různými způsoby rapidně snížit rozpočet. Za stejnou věc bojují i týmy, které jakékoliv plány pro redukci finančních toků bojují. Velkou měrou se na snížení nákladů podílí zmrazení vývoje motorů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball