Týmy se snaží zachránit letní přestávku

GP Monaka (Monte Carlo) | foto: Panasonic Toyota Racing

Šéfové stájí nechtějí během léta absolvovat stoprocentní pracovní vypětí. Doposud si Formule 1 a její veškerý personál mohli každé léto užívat prázdniny, jelikož mezi dvěma závody se vždy objevila třítýdenní přestávka. Ale ta má v příštím roce zmizet.

Závodit se bude každý týden nebo v klasickém čtrnáctidenním intervalu, což prakticky znamená žádné volno. Šéfové stájí nyní urgují za změnu kalendáře, jelikož na odpočinek by měl mít právo každý.

Navíc při současné snaze snižovat náklady na provoz týmu by si tento krok vyžádal pravý opak. Dovolená je pro každého člověka nedílnou součástí a je nutné nechat organismus vydýchat. Z toho důvodu týmy plánují dvě zaměstnanecké skupiny, které by se vzájemně střídaly.

„Pro člověka, jenž pravidelně cestuje, je přestávka nezbytná. Nestráví mnoho času s rodinami, takže toto je příležitost s nimi prožít alespoň týden bez práce,“ uvedl Ron Dennis. „Je to klíčem k udržení spokojenosti a motivaci. Příští rok by pro ně byl velmi náročný.“

K vášnivým diskuzím na toto téma došlo ve Valenci. Všichni se shodli, že budou bojovat za větší mezeru v kalendáři. Týmovým managerům byl zadán úkol, co nejlépe vytvořit řešení, které by uspokojilo týmy a Formuli 1, resp. Bernieho Ecclestona.

Padl návrh na přesunutí australské grand prix, ale tato varianta měla jepičí život. Ecclestone chce Austrálií otevírat šampionát, jelikož i přes nepříznivý evropský čas je sledovanost vysoká. V průběhu sezóny by ve čtyři hodiny ráno vstávalo jen málo fanoušků.

Větší šanci na úspěch má smrsknutí německé a maďarské grand prix do čtrnácti dnů a Turecko posunout o týden později.

„Zdá se, že na začátku sezóny budeme mít dlouhou přestávku, ale v létě ne. Musíme o tom ještě hodně diskutovat, přizpůsobit kalendář a snížit břemeno, které týmy F1 mají,“ uvedl šéf stáje Toyota John Howett.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy