Marlboro se stalo hlavním sponzorem Ferrari v roce 1996, od té doby začala úspěšná spolupráce, která trvá dodnes. V roce 2005 podepsaly obě strany lukrativní šestiletý kontrakt, jenž měl Ferrari vynést kolem 1.1 miliardy dolarů.
Navíc Marlboro ovládlo veškerý "povrch" monopostu a samo rozhoduje a prodeji míst dalším sponzorům. Ferrari se tak vůbec nemusí starat o sponzorství, to je pevně v rukou Marlboro.
Ale zdá se, že po vypršení smlouvy v roce 2011 se tabáková společnost stáhne a tým opustí. Ferrari totiž zlákalo Steva Wrighta z McLarenu a Ryse Edwardsa z Renaultu a podepsalo s nimi dlouholetý kontrakt. Tito dva muži měli ve svých týmech na starost marketing a sponzorství.
Společnost Philip Morris, pod niž Marlboro spadá, se pravděpodobně bojí ještě přísnějších podmínek, které Evropská unie chystá. Loga z vozů už sice definitivně zmizela (nebo jsou nahrazeny nápadnými nápisy), ale Marlboro v některých zemích prodává balíčky cigaret s obrázkem monopostu, či jinak podobně propaguje své sponzorství s italskou stáji.
Ferrari už je posledním týmem, který doposud čerpaná peníze z tabáku, ostatní týmy přešly na méně závadné produkty. Marlboro se v F1 poprvé objevilo v roce 1970, ještě s malým logem. O čtyři roky později začala nejdelší spolupráce v dějinách F1, McLaren - Marlboro, která trvala až do roku 1996 včetně.
Je Marlboro na odchodu?
Podle dostupných informací se dlouholetý sponzor Ferrari připravuje na ukončení spolupráce. A bude to možná dřív, než se očekávalo.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Sainz si vyslechl komentář rozzuřeného Leclerca do rádia, nyní se k němu konečně vyjádřil
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala