Sezóna 2008 je jedna z nejvyrovnanějších, rozdíl mezi prvním a posledním vozem činní většinou dvě vteřiny. Zatímco před pěti lety byl rozdíl více než čtyři vteřiny.
Právě stabilita pravidel v posledních třech letech umožnila slabším týmům vyrovnat ty silnější. Bohatší stáje už mohly pouze vymýšlet nepatrná zlepšení, ale finančně skromné stáje měly pořád co dohánět.
Velkou měrou se na tom podílí osmiválcový motor s objemem 2.4 litru a především pak konec války pneumatikářů. Po odchodu Michelinu zůstal ve Formuli 1 pouze Bridgestone.
„Za posledních pár let se pravidla neměnila,“ uvedl technický ředitel Force India Mike Gascoyne. „Někteří pořád odvádějí lepší práci, ale ve středu pole se občas stává, že půl vteřiny dělá rozdíl mezi sedmým a dvacátým místem. Je to neuvěřitelně vyrovnané.“
„Když srovnáte kvalifikace letos a loni, průměr zlepšení činní 0.2 sekundy, ale my jsme zrychlili o 1.4 vteřin. McLaren a Ferrari jsou pořád na čele, ale prakticky to jsou týmy, které udělaly nejmenší pokrok. Pro ně je mnohem těžší nalézt nějaké zlepšení.“
Avšak změny, jenž na všechny čekají mohou všechno vrátit o pět let zpět. Tentokrát bude potřeba investovat veškerý čas a finance do naprosto nového monopostu, který se od toho letošního bude výrazně lišit. Na druhou stranu, šanci má tentokrát každý. Vstup do neprobádaných vod se nemusí vyplatit ani McLarenu, ani Ferrari. Stačí jeden špatný krok a v průběhu sezóny nebude návratu. V tu chvíli mohou přijít ke slovu týmy, které šanci ještě nedostaly.
Startovní pole je letos naposledy vyrovnané
Výrazné změny v pravidlech pro příští rok pravděpodobně zvětší rychlostní rozdíl v celém startovním poli, to je nutné zlo, které si vyžádalo snížení nákladů a zlepšení předjížděcích manévrů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše
-
Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele
-
Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství
-
Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton