Sezóna 2008 je jedna z nejvyrovnanějších, rozdíl mezi prvním a posledním vozem činní většinou dvě vteřiny. Zatímco před pěti lety byl rozdíl více než čtyři vteřiny.
Právě stabilita pravidel v posledních třech letech umožnila slabším týmům vyrovnat ty silnější. Bohatší stáje už mohly pouze vymýšlet nepatrná zlepšení, ale finančně skromné stáje měly pořád co dohánět.
Velkou měrou se na tom podílí osmiválcový motor s objemem 2.4 litru a především pak konec války pneumatikářů. Po odchodu Michelinu zůstal ve Formuli 1 pouze Bridgestone.
„Za posledních pár let se pravidla neměnila,“ uvedl technický ředitel Force India Mike Gascoyne. „Někteří pořád odvádějí lepší práci, ale ve středu pole se občas stává, že půl vteřiny dělá rozdíl mezi sedmým a dvacátým místem. Je to neuvěřitelně vyrovnané.“
„Když srovnáte kvalifikace letos a loni, průměr zlepšení činní 0.2 sekundy, ale my jsme zrychlili o 1.4 vteřin. McLaren a Ferrari jsou pořád na čele, ale prakticky to jsou týmy, které udělaly nejmenší pokrok. Pro ně je mnohem těžší nalézt nějaké zlepšení.“
Avšak změny, jenž na všechny čekají mohou všechno vrátit o pět let zpět. Tentokrát bude potřeba investovat veškerý čas a finance do naprosto nového monopostu, který se od toho letošního bude výrazně lišit. Na druhou stranu, šanci má tentokrát každý. Vstup do neprobádaných vod se nemusí vyplatit ani McLarenu, ani Ferrari. Stačí jeden špatný krok a v průběhu sezóny nebude návratu. V tu chvíli mohou přijít ke slovu týmy, které šanci ještě nedostaly.
Startovní pole je letos naposledy vyrovnané
Výrazné změny v pravidlech pro příští rok pravděpodobně zvětší rychlostní rozdíl v celém startovním poli, to je nutné zlo, které si vyžádalo snížení nákladů a zlepšení předjížděcích manévrů.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Bezový sirup: Na recept budete potřebovat hodně cukru!
-
Agáta Hanychová vyvázla bez újmy? Pravda o sporu s Prachařem!
-
Lucie Vondráčková: Na Slovensku se zastavil čas!
-
Počasí: V Česku dnes udeří silné bouřky! Meteorologové řekli, co mohou způsobit
-
Jiří Krampol čeká a čeká: Proč stále neopustil nemocnici?
-
"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'
-
PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit