S horkými podmínkami a technickou dráhou se v první části kvalifikace na zítřejší Grand Prix Maďarska nejlépe vypořádal Hamilton z týmu McLaren Mercedes, kterému sekundoval jeho týmový kolega Kovalainen. Brit zajezdil nejlepší čas na tvrdší ze dvou nabízených směsí! S piloty Ferrari se promíchali na dalších příčkách nikoliv jezdci BMW Sauber, ale Toyoty.
Největším propadákem se prezentoval Heidfeld, jemuž šlo při druhém letmém kole o všechno. Zlepšení však nebylo dostatečné a v samém závěru ho překonali Rosberg a Button. S Němcem nepostoupili ještě Nakajima, Barrichello, Fisichella a Sutil. Dá se předpokládat, že bude Heidfeld zdůvodňovat neúspěch provozem na dráze a ztrátou přítlaku na přední nápravě v závěru měřeného kola, ale první dva mezičasy ukázaly znovu formu na maximálně desáté až patnácté místo na startu..
Ve druhé části kvalifikace se na dráze překvapivě vůbec neobjevil Nico Rosberg. Nejlepšího času dosáhl Massa, přičemž se proti první části zlepšil o pět desetin sekundy. Druhý čas patřil stále rychlejšímu Glockovi, následovali oba McLareny, Trulli a až šestým časem se kvalifikoval do závěrečné části Raikkonen. Postoupili i Kubica, Alonso, Webber a zlepšení po Německu prokázal Piquet desátým, posledním postupujícím časem. Mimo Rosberga mohli z vozu vystoupit i Vettel, Button, Coulthard a Bourdais.
Otázkou před poslední částí kvalifikace bylo, zda se rozhodne Toyota pro reklamu a bude se snažit bojovat s Ferrari a McLarenem o pole position, či spíše vsadí na větší množství paliva a lepší šance na solidní bodový zisk v zítřejším závodě. Oba červenobílé vozy se vydaly na dráhu ihned po rozsvícení zelených světel a především Glock se prezentoval velmi konkurenceschopnými časy.
Před závěrečným letmým kolem držel provizorní pole position Hamilton před Glockem, Massou a Raikkonenem. Kubica s obrovskou podporou svých krajanů na tribunách zajel nejlepší čas ve druhém sektoru a kvalifikoval se na čtvrté místo startovního roštu. Hamilton nedal nikomu šanci a s velkou převahou vybojoval devátou pole position kariéry jezdce F1. V samém závěru výrazně zrychlil jeho týmový kolega Kovalainen, jenž sice ztratil proti Britovi v prvním sektoru, ale zajistil McLarenu kvalifikační double.
Massa byl lepším z dvojice Ferrari, když zajel první a poslední sektor téměř identicky s vítězným Hamiltonem, ale v prostředním nabral rozhodující časovou ztrátu. Před až šestého Raikkonena se kvalifikoval nejen čtvrtý Kubica, ale i pátý Glock, jenž poprvé výrazněji zastínil kolegu z Toyoty - devátého Trulliho. Němec se dnes velmi snažil a svědčí o tom i 24 kvalifikačních kol proti jen 12 Hamiltonovým. I zmíněný údaj svědčí o aktuální suverenitě vedoucího jezdce průběžného pořadí.
Sedmý Alonso dokázal kvalifikovat Renault opět před Red Bull osmého Webbera. Devátý bude statovat Trulli a desátý Piquet, jenž navázal na úspěch z Německa zlepšeným kvalifikačním výkonem a je otázkou, zda slabší závěrečný čas se ztrátou šesti desetin vteřiny na Trulliho neukazuje spíše na větší množství paliva pro zítřejší závod.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 22 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:20.899 |
2. | 23 | Heikki KOVALAINEN | fin | Vodafone McLaren Mercedes | 1:21.140 |
3. | 2 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:21.191 |
4. | 4 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 1:21.281 |
5. | 12 | Timo GLOCK | deu | Panasonic Toyota Racing | 1:21.326 |
6. | 1 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:21.516 |
7. | 5 | Fernando ALONSO | esp | ING Renault F1 Team | 1:21.698 |
8. | 10 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:21.732 |
9. | 11 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 1:21.767 |
10. | 6 | Nelson PIQUET JR. | bra | ING Renault F1 Team | 1:22.371 |
11. | 15 | Sebastian VETTEL | deu | Scudéria Toro Rosso | 1:20.144 |
12. | 16 | Jenson BUTTON | gbr | Honda Racing F1 | 1:20.332 |
13. | 9 | David COULTHARD | gbr | Red Bull Racing | 1:20.502 |
14. | 14 | Sebastien BOURDAIS | fra | Scudéria Toro Rosso | 1:20.963 |
15. | 7 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | bez času |
16. | 3 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 1:21.045 |
17. | 8 | Kazuki NAKAJIMA | jpn | AT&T WilliamsF1 Team | 1:21.085 |
18. | 17 | Rubens BARRICHELLO | bra | Honda Racing F1 | 1:21.332 |
19. | 21 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Kingfisher Force India F1 | 1:21.670 |
20. | 20 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 1:22.113 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
GP Maďarska Hungaroring Sport RT |
Závod - Postavení na startu |
1. | ||||||
22 |
Lewis HAMILTON Vodafone McLaren Mercedes |
2. | ||||
23 | Heikki KOVALAINEN Vodafone McLaren Mercedes |
|||||
3. | ||||||
2 |
Felipe MASSA Marlboro Scudéria Ferrari |
4. | ||||
4 | Robert KUBICA BMW Sauber F1 |
|||||
5. | ||||||
12 |
Timo GLOCK Panasonic Toyota Racing |
6. | ||||
1 | Kimi RÄIKKÖNEN Marlboro Scudéria Ferrari |
|||||
7. | ||||||
5 |
Fernando ALONSO ING Renault F1 Team |
8. | ||||
10 | Mark WEBBER Red Bull Racing |
|||||
9. | ||||||
11 |
Jarno TRULLI Panasonic Toyota Racing |
10. | ||||
6 | Nelson PIQUET JR. ING Renault F1 Team |
|||||
11. | ||||||
15 |
Sebastian VETTEL Scudéria Toro Rosso |
12. | ||||
16 | Jenson BUTTON Honda Racing F1 |
|||||
13. | ||||||
9 |
David COULTHARD Red Bull Racing |
14. | ||||
7 | Nico ROSBERG AT&T WilliamsF1 Team |
|||||
15. | ||||||
3 |
Nick HEIDFELD BMW Sauber F1 |
16. | ||||
8 | Kazuki NAKAJIMA AT&T WilliamsF1 Team |
|||||
17. | ||||||
17 |
Rubens BARRICHELLO Honda Racing F1 |
18. | ||||
21 | Giancarlo FISICHELLA Kingfisher Force India F1 |
|||||
19. | ||||||
14 |
Sebastien BOURDAIS Scudéria Toro Rosso |
20. | ||||
PENALIZACE (14. + 5) | 20 | Adrian SUTIL Kingfisher Force India F1 |
||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ