Drážkované pneumatiky pro Formuli 1 byly nařízeny Mezinárodní automobilovou federací (FIA) v roce 1998. FIA tehdy hledala prostředky ke snížení rychlosti při projíždění zatáček. V roce 1998 se jedalo o drážky 3 na každé pneumatice, o rok později už 4 a tak tomu je dodnes. Jedná se však o jedno z nejdiskutovanějších a pravděpodobně nejméně úspěšných bezpečnostních opatření. Rychlost v zatáčkách se sice snížila, ale na rovinkách se jezdí stále rychleji a je težší dobrzdit do pomalých šikan, navíc se jezdci shodují na tom, že s drážkami je mnohem obtížnější předjížnět.
K pilotům a technikům volajícím po návratu slicků se připojil i Mark Webber: "Také si myslím, že by to závodům pomohlo. V pomalých rozích bychom měli možnost zůstat blíž k sobě."
FIA se stále snaží bezpečnost v F1 vylepšit, ale v současnosti bojuje i s malou sledovaností a není rozhodně vyloučeno, že mezi příštími změnami pravidel za účelem zvýšení atraktivity F1 při zachování bezpečnosti na zrušení drážkovaných pneumatik dojde.
Webber volá po zrušení drážek
Pilot Jaguaru by uvítal návrat pneumatik bez drážek - "slicků" - do F1.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball