Formule 1 plánuje na rok 2009 drastické změny v aerodynamice, jedná se zejména o zmenšení aerodynamických komponentů.
Cílem velkého zásahu do pravidel je omezit podstatu odporu vzduchu a zlepšit podmínky pro předjíždění vozů.
Williams tvrdí, že s technického hlediska je tento krok nesporně zajímavý, ale z finančního už může mít pravidlo velký dopadl na uzavírání smluv se sponzory.
„Bude zajímavé, co z toho nakonec vzejde. Ale na druhou stranu se mi tady jedna věc nelíbí, musíme si ji vyjasnit,“ řekl Williams. „Rozhodnutí změnit aerodynamiku padlo na návrh Maxa Mosleyho, jenž se snažil snížit rychlost. Na nových pravidlech spolupracovali také inženýři.“
„Ale z marketingového hlediska musím říci jedno: zadní křídlo bude o 25% menší, podobně dopadnou i deflektory po stranách vozu. V podstatě to znamená, že se zmenší prostor, což je hodnota několika miliónů od sponzorů.“
„Kéž by to bylo jen pět nebo deset procent, ale pětadvacet. Přesně o tolik procent budou naše příjmy menší,“ dokončil Williams.
Frank Williams se bojí ztráty sponzorů
Frank Williams, spolumajitel stejnojmenné stáje, se obává ztráty zájmu sponzorů v příštím roce. Na vině je pravidlo menších přítlačných křídel, což může způsobit menší příděl financí až o 25%.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball