Kubica: Pravidla pro safety car jsou složitá

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

Robert Kubica je přesvědčen, že navrhnutá pravidla pro safety car, která byla projednávána během GP ve Francii jsou příliš komplikovaná a pochybuje, zda přinesou vyvážené řešení. Ani jezdci samotní se nejsou schopni v názorech sjednotit.

Jezdci a týmy se přiklánějí k současné alternativě, tj. uzavření boxů a tím i nemožnosti dotankování paliva po té, co vyjede safety car na trať. Na druhé straně to však znemožňuje zajet těm jezdcům, kterým dochází palivo a nestihli tankovat během klasické závodní periody.

Určitá varianta byla testována na konci druhého tréninku ve Francii minulý pátek. Jezdci měli pět sekund na to, aby zmáčkli tlačítko na jejich volantu a aktivovali kontrolní ECU modul, ze kterého musí zaměřit čas kola na jejich palubní desce. Kubica se k tomu vyjádřil tak, že to považuje za příliš komplikované a s nejistotou, zda to vůbec použijeme či ne.

„Co se stane, když někdo uvidí safety car o 200 metrů později. Aktivuje rychlostní limit později a bude mít výhodu. FIA musí kontrolovat, ze kterého bodu jste skutečně zmačknuli příslušné tlačítko ve zdůvodněném čase. Pokud tomu tak nebude, tak každý jednoduše ujede ještě 200 metrů a získá výhodu.“

„Samozřejmostí je, že současná pravidla se musí změnit. Zavření boxové uličky je nevýhodou pro jezdce, kteří právě přezouvají a to může zničit jejich závod. To už se ostatně stalo letos, a může to ovlivnit i celý šampionát. Je to choulostivá situace. Má to své výhody a nevýhody na obou stranách a nikdy to nebude na 100%, ale myslím, že to můžeme změnit k lepšímu oproti současnému stavu.“

Jezdci diskutovali mnohé návrhy ohledně systému a další potenciální alternativy na jejich setkání v Magny-Cours minulý víkend, ale vyplynuly spíše smíšené pocity.

Například Sebastian Vettel z Toro Rosso řekl: „Obávám se, zda změna bude udělána brzy, protože to zabere čas než se udělá nějaký konsenzus mezi jezdci. Z tohoto důvodu nejsou současné debaty definitivní, dokud někdo nepřijde s opravdu kvalitním návrhem. Někdo říká ať se vrátíme ke starému systému, někdo zase preferuje to, co je teď nebo že stačí jen změnit ustanovení o semaforu v boxové uličce. Když to řešíte ve skupince 10 až 15 jezdců, dva nebo tři vždy řeknou, to je dobré, ale čtvrtý hledá jiné řešení. Je to tedy velmi těžké a určitě to zabere čas než bude shoda na lepší variantu.“

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy