Především se jedná o okamžité uzavření boxové uličky v momentě vyvěšení žlutých vlajek po celém okruhu. To některým pilotům způsobilo značné potíže. O svém by mohl mluvit Nick Heidfeld, jenž v průběhu španělské grand prix musel i přes zákaz dojet k mechanikům, neboť měl velmi málo paliva.
FIA hledala různé alternativy, největší pozornost si zasloužil systém, který v momentě výjezdu safety caru umožní jezdcům snížit rychlost na stabilní hodnotu. Právě tento systém by se měl otestovat v pátečním tréninku během francouzské grand prix.
Elektronické řídící jednotky u všech monopostů doznají nepatrných změn. Ve chvíli, kdy ředitel závodu vydá pokyn pro safety car, obdrží jezdci zprávu, aby aktivovali systém. Udržení okamžité konstantní rychlosti umožní nechat pit lane otevřenou a zamezit podobným situacím, kterými si prošel i Heidfeld.
Celý projekt je zatím v počáteční fázi, ale pokud proběhnou zkoušky na výbornou, můžeme očekávat jeho nasazení do aktuální sezóny.
Bude testován novy systém safety caru
Od letošní sezóny vešlo v platnost nové pravidlo ohledně safety caru. Jenže jakmile se dostal zpomalovací vůz ke slovu, vypluly na povrch také nevýhody, které jsou s pravidlem spojené.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball