Se safety car pojede F1 jen 80 km/h

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Kritika stávajících pravidel padla na úrodnou půdu. Situací kolem bezpečnostního vozu a uzavřené pitlane se zabývají nejen fanoušci. FIA zvažuje možné řešení, hned to ale nebude.

Bezpečnostní vůz a žlutá fáze byla kdysi ve formuli 1 věcí nevídanou, ale v USA si získala velkou popularitu nejen pro svoje výhody co se týče bezpečnosti, ale také pro zdramatizování závodu ovlivněním strategií a seskupením startovního pole před restartem závodu.

Ať už se nám to líbí nebo ne, safety car je dnes naprostou samozřejmostí, ale automatické uzavření pitlane v době jeho výjezdu může některým jezdcům zničit kompletně celý závod. Pokud totiž dojde k uzavření boxů a jezdec nutně potřebuje tankovat, má jen dvě možnosti, zajet k mechanikům a získat penalizaci, nebo zůstat stát na dráze se suchou nádrží.

Proč se tedy pitlane uzavírá? Důvodem je bezpečnost na dráze i v boxech samotných. V případě žluté fáze totiž často docházelo k hromadnému sprintu do boxů a pořádnému chaosu při odbavování jednotlivých vozů. Pro diváky sice zajímavá podívaná, pro mechaniky a traťové komisaře zasahující na dráze však riskantní chvíle.

FIA hledá řešení a nutno ji pochválit, na obzoru jsou hned dvě. Obě spočívají v omezení rychlosti monopostů okamžikem vyhlášení žluté fáze, hovoří se o rychlosti 80 km/h, která je mimo Monako používána při průjezdu pitlane.

K omezení rychlosti by mělo docházet prostřednictvím elektronické jednotky ECU, která je poprvé od letošní sezony pro všechny týmy jednotná, a to dálkovým příkazem. Druhou možností je kontrolování dodržování rychlosti prostřednictvím ECU a při překročení okamžitá penalizace.

Pokud ke změně dojde, nelze ji podle dostupných odhadů čekat dříve, než při GP Francie...

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy