Od příštího roku vchází v platnost nové pravidlo - každý tým bude moci použít pouze jeden motor pro každý vůz na celý víkend. V případě, že motor selže, bude možné jej vyměnit, ale pilot bude penalizován.
Znamená to, že motory budou muset být konstruovány tak, aby urazily mnohem větší vzdálenost. Zatímco dnes je to asi 350 km (o něco více než délka závodu - cca 305-310 km), příští rok to bude muset být asi 800 km. Technický ředitel BMW, Dr. Mario Theissen, však nemá z nových pravidel obavy: "Znamená to, že všechny části motoru budou muset být trochu pevnější a trochu těžší. Bude to mít za následek pokles nejvyšších otáček i maximálního výkonu. Ale my neztratíme tolik, kolik jsem se domníval. Když bylo pravidlo schváleno, odhadoval jsem nějakých deset procent, ale teď myslím, že to bude méně."
BMW na výkonu moc neztratí
Příští rok bude muset motor vydržet celý víkend, u BMW však nemají strach ze ztráty výkonu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball