Nejdůležitější změnou je právě aerodynamika. Přítlak bude zásadně zredukován, což jezdcům umožní sledovat druhý vůz ve větší blízkosti, z toho plyne i lepší šance k předjetí.
„Pokud budeme mít díky pneumatikám vyšší přilnavost a menší aerodynamický přítlak, intuitivně by mělo být sledování druhého vozu mnohem snadnější,“ řekl Brawn. „Máme nastavitelná přední křídla, takže pokud bude jezdec následovat jiného, pouze nastaví vyvážení monopostu, aniž by ztratil rychlost v zatáčkách.“
Pneumatiky budou hrát taktéž důležitou roli. Od příštího roku vstoupí v platnost zákaz tzv. zahřívacích deček, které pneumatikám udržují vysokou teplotu. Nyní se budou muset jezdci první dvě až tři kola potýkat se značně nízkými teplotami, jenž výrazně sníží počáteční rychlost. Předpokládá se, že týmy sníží počet zastávek na minimum, aby se předešlo časové ztrátě.
„Bude to fantastické. Když vyjedete na studených pneumatikách, zabere vám dvě až tři kola, než začnou správně pracovat, jezdci budou více zranitelní a uvidíme častější předjíždění.“
Brawn: V F1 se bude konečně předjíždět
Rok 2009 bude pro Formuli 1 zlomový, s nově připravovanými pravidly týkajících se hladkých pneumatik a aerodynamických omezení se podle Rosse Brawna zvýší četnost předjíždění na trati a bude se znovu na co koukat.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball