Už z opakovaného záběru bylo jasné, že se v těsné blízkosti vozu ocitl předmět, jehož místo rozhodně nebylo ve vzduchu a s rychlostí kolem 180 km/h. Podle posledních prohlášení samotného McLarenu je nanejvýš pravděpodobné, že vůz opustil dráhu vstříc bariéře z pneumatik díky prasklé levé přední pneumatice, která v dané zatáčce nese největší zatížení. Skutečnou příčinou defektu gumy a tedy i havárie, byl ale zřejmě disk.
Šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug šel ještě o kousek dál. „Už při výjezdu bezpečnostního vozu nám bylo jasné, že příčinou nehody byl zřejmě poškozený disk kola. K tomu mohlo dojít při přejíždění obrubníku a nebo při nárazu do cizího předmětu na dráze ve vysoké rychlosti,“ uvedl Haug.
Známe tedy výsledek a zdroj neovladatelného vozu, ale příčinu zcela ne. Díky kameře na monopostu ukázala režie přímého přenosu agresivní nebo možná nepříliš povedený přejezd finského pilota přes vnitřní hranu obrubníku šikany krátce před incidentem a cizí těleso ve vzduchu mohlo být odlomenou částí levého předního disku...