Výběr Takumo Sata fraškou?

Jeho angažmá je až neuvěřitelné, když se podíváme, před kterým jezdcem dostal přednost.

Není tajemstvím, že se tým BAR Honda již přinejmenším od poloviny letošního roku zajímal o případné nástupce Kanaďana Jacquese Villeneuva, jenž upadl v britsko americkém týmu po pěti letech v nemilost. David Richards, šéf stáje, se ještě před oznámením odchodu mistra světa z roku 1997 nechal slyšet v tom smyslu, že se bude muset Villeneuve utkat v jakémsi rozstřelu s dalšími uchazeči o zbývající místo v týmu vedle Jensona Buttona. To však Kanaďan jednoznačně odmítl, přesto byl ale údajně ochoten přistoupit na případné výrazné snížení platu.

Kromě Takumo Sata, letošního testmana stáje, měl být v hledáčku i Anthony Davidson a rozhovory měly být vedeny také s Alexem Wurzem, který je však dnes opět spojován především s volným místem v týmu Jaguar. Z "výběrového řízení" vyšel vítězně smluvní jezdec Hondy, dodavatele motorů stáje BAR, což nebylo pro mnohé žádným překvapením.

Větší údiv však jistě muselo sklidit nejnovější prohlášení Davida Richardse, který měl přiznat, že jednání probíhala i s Giancarlem Fisichellou! Talentovaný a rychlý Ital nakonec podepsal smlouvu se stájí Sauber a opustil do problémů se potápějící tým Eddieho Jordana.

Richards znovu připustil zájem Hondy na tom, aby stáj angažovala japonského jezdce a možnou volbou nebyl nikdo jiný, než právě testman Sato, který startoval v roce 2002 v Jordanu. Jeho tehdejším týmovým kolegou byl Giancarlo Fisichella, jenž 27letého Japonce porazil ve všech sledovaných údajích. „Byli velmi féroví, ale samozřejmě bylo v jejich zájmu mít ho (Sata) v našem voze, zvýšilo by to jejich postavení v Japonsku,“ řekl Richards.

Zdají se tedy jen mně prohlášení o tom, že Honda neprosazovala ukončení spolupráce s Villeneuvem a angažování Sata, poněkud nepravdivá? Vždyť i kdyby byl Sato rychlejší než trápící se Jacques, nutno připomenout, že nebyl závod, ve kterém by se nepotýkal s technickými problémy, pak byl jednoznačně nejlepší volbou Fisichella.

Ital v minulosti porazil rozdílem třídy nejen Sata v Jordanu, ale i Wurze v Benettonu, měnícím se na současný Renault. Jak by možná řekl Bernie Ecclestone, Honda a BAR měli přiznat, že hodlají dát Satovi druhou příležitost, neboť je Japonec a motory Honda jsou japonské provenience. Lidé by stejně kroutili hlavami, ale nebyla by to taková komedie, jejíž rozuzlení diváci stejně očekávali...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy