Hlavní změnou jsou hladké pneumatiky a zásadní aerodynamické změny, které výrazně omezí přítlak monopostů. Cílem je zmenšit citlivost vozů na turbulenci, jež při sledování soupeře ovlivňuje druhého pilota. Navíc mají hladké pneumatiky zvýšit přilnavost.
Ovšem druhý nejzkušenější jezdec Formule 1 David Coulthard o nových pravidlech pochybuje. „Nevěřím, že to bude mít velký efekt. Rychlejší vozy budou vždy na špičce a pomalejší vždy vzadu. Tak proč by měly být pomalejší schopni předjíždět ty rychlejší, jen proto, že se zmenší turbulence? Nevěřím, že se tak stane.“
Coulthard by naopak chtěl zakázat tankování v průběhu závodu. „Je ironií, že tankování se zavedlo, aby se okořenily závody. Avšak teď má opačný efekt. Zákazem dotankování by kolísaly časy kol a závody by se zlepšily.“
Dále se Coulthard nelibě vyjádřil na adresu pneumatik, resp. zahřívacích deček. Jejich účel je nenahraditelný, jelikož pneumatiky alespoň částečně zahřívají na provozní teplotu. „Nejhorší scénář by se mohl stát třeba v Monaku, kde by jeden vůz na studených pneumatikách jel velmi pomalu a druhý by se přiřítil velkou rychlostí.“ Coulthard poukazuje na bezpečnost, která je pro jezdce nejdůležitější.
David Coulthard chce zakázat tankování
David Coulthard má jisté pochyby, že nové pravidla vstupující v platnost v nadcházející sezóně pomohou k atraktivnosti někdy nudných závodů grand prix.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball