Dvojnásobný šampión Mika Hakkinen se na první noční podnik v historii Formule 1 těší, závod pod rouškou tmy v ulicích osvětleného města bude pro jezdce nesmírnou výzvou. Otázka bezpečnosti je sice na místě, ale organizátoři bude mít nepochybně všechno podchycené.
Přípravné testy jsou podle finského mistra světa nereálné a hlavně příliš drahé. Veškeré obavy padnou, jakmile město Singapur dotáhne všechny podstatné náležitosti do konce.
„Pokud bude osvětlení a další vybavení na nejvyšší úrovni, nemyslím si, že budou testy nutné,“ řekl Hakkinen. Co se týče dramatického průběhu grand prix, má Hakkinen jasno. „Když závodíte v noci, je vaše tělo v nočním režimu, takže vaše reakce nejsou pohotové jako ve dne. Tělo by totiž mělo spát.“
Tím si Hakkinen trochu protiřečí, jelikož téma bezpečnosti je nejdůležitějším faktorem závodů. Pokud by měly být reakce pilotů o trochu pomalejší, než ve dne, je v zájmu Formule 1 předejít této skutečnosti. Avšak závody grand prix nejsou slavný podnik 24 hodin Le Mans, kde se jezdí přes celou noc. Amerika nám ukázala, že závodit v noci není o nic náročnější, než ve dne. Ve srovnání s nočními závody NASCAR, kdy jsou piloti vystavení až čtyřhodinové maximální koncentraci v rychlostech 300 km/h, je grand prix Formule 1 pouhým sprintem na krátkou vzdálenost.
Hakkinen zlehčuje obavy z nočního závodu
Grand Prix Singapuru a velká neznámá, přesně tímto problémem se zabývá týmový manažer Toro Rosso Massimo Rivola. Avšak Mika Hakkinen je přesvědčen, že k obavám není důvod.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball