V Austrálii, kdy musel safety car několikrát na dráhu, bylo několik pilotů znevýhodněno, jelikož pravidla říkají, že po výjezdu bezpečnostního vozu je boxová ulička okamžitě uzavřena do doby, než se celé startovní pole sjede dohromady.
Důvodem tohoto omezení bylo zamezit zastávkám v boxech při závodním tempu, zatímco na druhém konci pitlane vyjíždí safety car. Avšak v Austrálii spadli Kovalainen, Barrichello a Alonso na konec celého vláčku, jelikož byli jediní, kteří to pod zelenými vlajkami nestihli.
Martin Whitmarsh si nové pravidlo příliš neoblíbil a rád by takovým situacím předešel, nicméně na druhou stranu přiznává, že bude náročné najít přijatelnou alternativu. „Stěžovat si můžeme všichni, obzvlášť po Austrálii. Naším úkole je přijít na něco lepšího.“
„Faktem je, že před zavřením pitlane se jezdci pohybují v nebezpečných podmínkách. A pro sport je opravdu dobré, když se těmto podmínkám zamezí. Takže Charliemu Whitingovi rozumím. Ale neměla by se z toho dělat taková loterie, jde o bezpečí. Musíme přijít s něčím lepším.“
Stejný názor zastává i Mario Theissen. „Co vím, nikdo není se současnou situací spokojen. Probíhají diskuze mezi Charliem a týmovými manažery. Uvidíme co z toho vzejde.“
Týmy požadují změnu pravidel safety caru
Nová pravidla spojená s výjezdem safety caru na trať, která byla uvedena v platnost minulou sezónu, se nesetkávají s popularitou a možná nás čeká pár dalších změn.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball