Z formule 1 průmyslovka pro začátečníky!

Trulli, Jarno | foto: Panasonic Toyota Racing

Mezinárodní automobilovou federací zaváděné nové ekologické technologie jsou z hlediska výzvy a rozsahu naprosto primitivní záležitostí. FIA se rozhodla konstruktérům nadále svazovat ruce a první dva se již veřejně ozvali.

Šéf oddělení motorů Toyoty Luca Marmorini se obul do systému využití vyprodukované energie (KERS).

Systém, který vybrala FIA pro použití ve formuli 1 je jako pro školáka. Naše Toyota Supra HV-R vyhrála v Japonsku vytrvalostní závod na 24hodin a pokud bychom vzali, že využila celých 70% vyprodukované energie znovu, u formule 1 to bude jen 20%! Potenciál hybridů je obrovský, ale FIA otevřela možnost vývoje pouze u energie produkované zadními koly.“

Podobně vyhraněný názor má i další zástupce techniků, bývalý šéfkonstruktér Ferrari Mauro Forghieri, kterému se znelíbilo zmrazení vývoje motorů natolik, že zanevřel na F1 úplně a nesleduje ani samotné závody.

„Mohlo se stanovit maximální množství energie, ale dát konstruktérům volnou ruku v tom, jak ji najdou. Ve vytrvalostních závodech jsou dál, než v F1. Zde jsme na úrovni formule F3.“

Upozornil také na skutečnost, že pokud by podobné principy platily v F1 už v minulosti, neexistovaly by turbomotory, pneumatické ventily či přímé vstřikování...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy