Red Bull vyjel s novým RB4 + FOTO

Coulthard, David | foto: GEPA pictures GmbH

Red Bull Racing se letos s oficiální prezentací příliš nezdržoval. Svůj nový monopost pro sezonu 2008 vyvezl ráno z garáže při testech v Jerezu místo loňského a po chvíli fotografování usedl David Coulthard za volant, aby se vydal vstříc prvním kolům.

Závodní tým společnosti vyrábějící světoznámé energetické nápoje hodlá pokračovat v zaběhnuté spolupráci. Závodními piloty zůstali i pro letošní rok David Coulthard a Mark Webber. V čele stojí Christian Horner a konstrukci vozu měl na starosti znovu Adrian Newey, kterému asistoval další známý konstruktér Geoff Willis. Motor a převodovku kupuje stáj od francouzské stáje Renault.

Předchůdce letošního modelu se loni prezentoval za ideálních podmínek jako rychlý, nicméně málo spolehlivý monopost. Hlavní příčinu bylo možné hledat v nedostatku času na ideální zakomponování osmiválcového agregátu.

Letos byla situace jiná a vedení vsadilo na kontinuitu. RB4 se proti RB3 příliš neodlišuje, hlavní změny doznal přední spoiler ala McLaren MP4-22, nos monopostu zůstal téměř identický, přepracovány však byly bočnice a zadní část monopostu včetně krytu motoru.

Adrian Newey očekává v případě RB4 dle poznatků z aerodynamického tunelu zlepšení, ale kolik času získal, nechce prozradit. „Hodnoty získané v tunelu bývají někdy klamné.“ Hlavní pozornost konstruktérů byla zaměřena na loňské vytrvalé potíže s hydraulikou v diferenciálu a obecně se spolehlivostí. V případě RB4 bylo na přípravu více času, proto by mělo být vše v pořádku. O konkurenceschopnosti vozů bude v sezoně 2008 rozhodovat podle ceněného Brita závěrečná část jednotlivé části závodu před výměnou pneumatik. „Změny od zákazu elektroniky se myslím neprojeví nějak výrazně v čase na jedno kolo nebo v kvalifikaci, ale pneumatiky budou dostávat více zabrat a jejich stav před výměnou bude mít velký vliv.“

Veteránem startovního pole zůstává i letos David Coulthard, který dnes v Jerezu prozradil cíl týmu i sebe sama. V loňském roce získala stáj přes potíže se spolehlivostí skalp továrních týmů Honda a Toyota. „Letos se chceme posunout ještě výš, ale něco takového nepřijde samo od sebe. Máme větší rozpočet a rozrostli jsme se o dvě stě lidí, to je skvělé, ale musí tomu odpovídat i výsledky.“ Zkušený Skot měl na konstruktéry vedené Neweyem a Willisem základní požadavek. Udržet loňskou úroveň rychlosti na rovince, ale zlepšit přítlak vozu v zatáčkách.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy