FIA i nadále hledá způsob, jak snížit potřebné náklady na provoz stáje F1 a monopolní dodavatel pneumatik dává snaze o standardizaci za pravdu. Kromě snížení nákladů musí návrhy a změny sledovat další cíle, využití v automobilové výrobě, zlepšení bezpečnosti a lepší show pro diváky.
„Podle mého názoru by bylo nejlepším řešením jednotné šasi. Vozy týmů by se odlišovaly pouze barvou a sponzory.“ Sám Mosley je však přesvědčen o tom, že na takové řešení stáje nikdy nepřistoupí.
FIA nyní zvažuje povolení flexibilních prvků, neboť bezpečnostní kvality materiálů jsou již na takové úrovni, že dokáží konstruktéři zajistit potřebnou bezpečnost. „Je však otázkou, v jak velké míře flexibilitu povolit, musíme totiž mít neustále pod kontrolou rychlost vozů.“
A tu budou pravděpodobně zvyšovat nejen flexibilní křídla či podlahy, ale především rekuperace energií, se kterou se počítá také.
Mosley je přesvědčen o tom, že díky pohyblivým aerodynamickým součástkám by se mohli vypořádat konstruktéři s největším problémem současných monopostů, ztrátou přítlaku při jízdě těsně za soupeřem. Tím by se mělo zvětšit číslo soubojů bok po boku.
A proč navrhuje FIA jednotný monopost, když předem zná reakci stájí? „Aby se dosáhlo efektivních řešení, musí se navrhovat radikální novinky.“ Aneb, abychom dosáhli dílčího úspěchu, musíme chtít nemožné...
FIA chce jeden vůz pro všechny týmy F1
Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley se opět připomněl s návrhy na úpravu technických předpisů pro sezonu 2011 a dále. FIA navrhuje standardizovanou Formuli 1.
Doporučit článek
Další zprávy
-
PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu
-
Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala
-
Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše