Ono se řekne závod v Indianapolis

Webber, Mark | foto: Williams F1 Team

Indianapolis, Le Mans, Monte Carlo, Monza, Nürburgring, vše jsou to legendární tratě, jejichž jméno vyvolá v člověku příjemné mrazení ohlasy historie i myšlenky spojené se současností.

Ovál Indianapolis byl vždy mekkou širokého spektra amerického motorsportu, diváky v USA šampionát Formule 1 zajímal jen velmi okrajově. Bernie Ecclestone v čele F1 se dlouhodobě snaží u amerických diváků prorazit a i proto bylo dohodnuto pořádání závodu F1 v Indianapolis.

Tvar tratě však pro konstrukci a koneckonců i bezpečnost vozů F1 nevyhovoval, proto byl ve vnitřní části vybudován technický díl tratě a oválu se využívá jen část. Dnes je pro diváky u televizních obrazovek samozřejmostí, že vozy F1 najíždějí a sjíždějí z oválu na trať okořeněnou zatáčkami, ale málo kdo už ví, co vše tomu předchází.

Indianapolis se prakticky využívá jen jako ovál. Pouze pro potřeby F1 pořadatelé vynaloží nemalé úsilí, aby dali dohromady okruh splňující přísná kritéria Mezinárodní automobilové federace.

Přestavba neznamená jen otevření průjezdů v betonové zdi tvořené těžkými bloky, některé části tratě jsou ohraničeny podobnými betonovými zdmi v celkové váze 15 tisíc tun, v záchytných zónách jsou instalovány bariéry z pneumatik, kterých je údajně na 50 tisíc.

Nelze pominout úpravu obrubníků a vodorovného značení na samotné dráze a pitlane. Především pak ale komplexní přestavba paddocku a výstavba dvou montovaných diváckých tribun v pasáži uvnitř oválu.

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na Monako, kde se také závodní dráha vybuduje pro jedno použití, ale to je obecně známá věc, věříme, že rozsah přestavby Indianapolis je pro mnohé novinkou...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy