Safety car v palbě kritiky

Safety Car | foto: Mercedes-Benz Motorsport

Čtyřnásobný výjezd safety car měl včera pro mnohé jezdce přímo fatální dopad. Jen těžko najdeme závod, ve kterém bylo uděleno tolik penalizací a diskvalifikací černou vlajkou přímo ze závodu.

Situace včera postihla i favority a dost možná i proto se na pravidla kolem safety car soustředí taková pozornost. První reakce je, že jsou aktuálně platná pravidla špatná a nespravedlivá.

„Změny pravidel byly přijaty s dobrým úmyslem,“ konstatoval šéf McLarenu Ron Dennis. Jedno kolo po vyjetí bezpečnostního vozu jsou boxy uzavřeny, aby nedocházelo ke zmatkům a nebezpečným situacím při dotankování a výměně pneumatik.

„Bohužel to však mělo vliv na výsledky a já věřím, že FIA pravidla přehodnotí. Jezdci by totiž neměli být potrestaní za věc, kterou nemohou ovlivnit.“

Brit hovoří o Alonsovi, který včera musel zajet do boxů, ať byly otevřeny nebo nebyly, na další kolo mu totiž nezbývalo dost benzínu. Dvojnásobný šampion za toto provinění obdržel penalizaci.

Hůře dopadl Massa a Fisichella. Oba společně nerespektovali nebo přehlédli červené světlo na výjezdu z pitlane a byli diskvalifikováni.

„Co jsem měl dělat? Měl jsem tam stát a dívat se, jak závod pokračuje? Nevím jaký smysl tohle pravidlo má, ale osobně jsem nic špatného neudělal,“ zlobil se po závodě Felipe Massa.

O nutnosti krátkodobého uzavření boxů lze diskutovat, ale i jiní jezdci byli tímto pravidlem poškozeni a jejich šéfové tak zřivě na poplach nebijí.

Je to sice při honbě za tisícinami vteřiny absurdní, ale problému šlo předejít povoláním jezdce pro doplnění paliva o kolo dříve, tak by totiž měl v nádrži rezervu na jedno kolo za případně povolaným bezpečnostním vozem...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy