Honda doufá v lepší časy

Button, Jenson | foto: Honda Racing F1

HONDA PREVIEW: První oficiální test se konal na Sepang International Circuit tento týden. V něm Honda pokračovala ve vývojovém programu na monopostu RA107 za horkých a vlhkých podmínek, které jsou typické pro Malajsii. Právě díky těmto podmínkám se Sepang řadí mezi obtížnější a psychicky náročnější okruhy, které jsou v kalendáři F1. Jak se Honda dívá na druhou GP?

Jenson Buton

GP Malajsie je závod, který má pro mě velkou váhu a mám na něj spoustu vzpomínek. Na tomto okruhu jsem poprvé stál na podiu v 2004. Okruh v Sepangu je velmi těžká trať a závodní víkend znamená pro všechny těžkou práci, nejen pro jezdce, ale pro celý tým a hlavně také pro monopost. Intenzivní teplo nevyhnutelně ovlivňuje naše technické záležitosti, které jsou potřeba stále chladit; sedmdesát procent kola musíte jet na plný plyn, to je náročné. Vlhkost je fyzicky velmi vyčerpávající a vy strávíte čas udržováním si alespoň trochu chladnějších teplot. Potřebujete být psychicky připraveni na obrovské vedro během závodu. S přibývajícími dny budu trénovat venku co nejvíce to půjde, abych se aklimatizoval. Příští týden tady strávím kvůli testům, které mi při tomto přizpůsobování se podmínkám velmi pomohou.

Na Sepangu jsou dobré podmínky k předjíždění. V první zatáčce je velká šance, podél pravé ruky v Langkawi a po levé ruce v Berjaya Tioman. Když budete ale příliš rychlí, můžete hodně ztratit v zatáčce pět a šest.

Rubens Barichello

Sepang, to je okruh, který si jako jezdec ohromně užívám. Když jedete na rovince v prostoru startu a cíle, máte kolem 250km/h a když jdete na brzdy, máte na tachometru kolem 300 km/h. První zatáčka je hodně pomalá, kde záleží na vaší výbavě. Na této trati uvidíme spoustu akce, protože je velmi široká a jezdci mají hodně místa na předjíždění. Záleží samozřejmě na pneumatikách a na schopnosti vozu – jestli vás udrží dostatečně dlouho v zatáčkách... Pak by neměl být problém.


Shuhei Nakamoto, hlavní technický ředitel

V testech tento týden v Sepangu jsme udělali hodně vylepšení aerodynamiky na RA107, dále na nastavení vozu a připravenosti brzd. Chceme konečně zrealizovat náš potenciál, který jsme v Austrálii neměli. Máme dobrý vůz, udělali jsme velký technický pokrok. Chceme se dostat na vyšší úroveň konkurenceschopnosti. Myslím, že se nám to podaří.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy